Hont, Zsanett (2024) Történelemtanulás diszlexiásként és diszgráfiásként a középiskolában. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT. ISSN 2061-6260
|
Text
15_03_09_Hont.pdf - Published Version Download (304kB) | Preview |
Abstract
A kutatás célja diszlexiás és diszgráfiás tanulók történelemórákon való tapasztalatainak feltárása az oktatási inklúzió és differenciálás fényében. A téma relevanciáját mutatja, hogy a súlyos tanulási zavarral rendelkező tanulók száma egyre nő, így ezeknek a gyermekeknek a támogatása egyre nagyobb figyelmet igényel az oktatás szervezése és az oktatáspolitika felől. A kutatás során strukturált interjúk alkalmazásával a Pécsi Tudományegyetemre felvett diszlexiás és diszgráfiás hallgatók tapasztalatait vizsgáltam. Az interjú kitért a tanár-diák viszonyra és a tanáraik által alkalmazott módszerekre és munkaformákra. Az eredményeim alapján a tanárok többsége pozitív hozzáállással és segítőkészen állt a diákokhoz. A domináns frontális munkaforma mellett előfordult csoportmunka, páros munka, amelyeket a diákok pozitívan értékeltek. A tanulók a tanórákon problémásnak ítélték meg a különböző típusú forrásokat, melyek kapcsán egyéni támogatást igényeltek volna. A differenciálás kapcsán ellenérzések fogalmazódottak meg bennük.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 10 Dec 2024 09:02 |
Last Modified: | 10 Dec 2024 09:02 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/211352 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |