REAL

Történelemtanulás diszlexiásként és diszgráfiásként a középiskolában

Hont, Zsanett (2024) Történelemtanulás diszlexiásként és diszgráfiásként a középiskolában. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT. ISSN 2061-6260

[img]
Preview
Text
15_03_09_Hont.pdf - Published Version

Download (304kB) | Preview

Abstract

A kutatás célja diszlexiás és diszgráfiás tanulók történelemórákon való tapasztalatainak feltárása az oktatási inklúzió és differenciálás fényében. A téma relevanciáját mutatja, hogy a súlyos tanulási zavarral rendelkező tanulók száma egyre nő, így ezeknek a gyermekeknek a támogatása egyre nagyobb figyelmet igényel az oktatás szervezése és az oktatáspolitika felől. A kutatás során strukturált interjúk alkalmazásával a Pécsi Tudományegyetemre felvett diszlexiás és diszgráfiás hallgatók tapasztalatait vizsgáltam. Az interjú kitért a tanár-diák viszonyra és a tanáraik által alkalmazott módszerekre és munkaformákra. Az eredményeim alapján a tanárok többsége pozitív hozzáállással és segítőkészen állt a diákokhoz. A domináns frontális munkaforma mellett előfordult csoportmunka, páros munka, amelyeket a diákok pozitívan értékeltek. A tanulók a tanórákon problémásnak ítélték meg a különböző típusú forrásokat, melyek kapcsán egyéni támogatást igényeltek volna. A differenciálás kapcsán ellenérzések fogalmazódottak meg bennük.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 10 Dec 2024 09:02
Last Modified: 10 Dec 2024 09:02
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/211352

Actions (login required)

Edit Item Edit Item