Varga-Nagy, Veronika and Bakacs, Márta and Báti, Anikó and Greiner, Erika and Illés, Éva and Miháldy, Kinga Lucia and Nickel, Vira Réka and Varga, Anita and Zentai, Andrea (2024) A gyermek-közétkeztetés komplex képének vizsgálata néprajztudományi és táplálkozástudományi szemmel II. ÚJ DIÉTA: A MAGYAR DIETETIKUSOK LAPJA (2001-), XXXIII (4). pp. 30-34. ISSN 1587-169X
|
Text
Uj_DIETA_2024_4_VARGA-NAGYV.pdf - Published Version Download (489kB) | Preview |
Abstract
,,A gyermek-közétkeztetés társadalmi beágyazottsága. Kérdések és lehetőségek.” címet viselő kutatásunkból készült cikksorozatunk második részében a gyermekek táplálkozására vonatkozó eredményeinket mutatjuk be. Kérdőíves felmérésünk adatai alapján a tanulók az iskolában gyakran ittak valamilyen folyadékot, amely általában víz volt, ugyanakkor zöldséget és gyümölcsöt jellemzően nem fogyasztottak napi rendszerességgel. Összefüggést találtunk a szülői minta és a gyermekek táplálkozási szokása között. Felmérésünkből az derült ki, hogy szignifikánsan többen fogyasztottak zöldséget és gyümölcsöt azok, akiknek a szülei napi szinten fogyasztották ezeket az élelmiszereket, illetve azok, akik legalább hétvégente besegítettek az otthoni ételkészítésbe. Az iskolai menzán végzett megfigyeléses vizsgálataink is megerősítették az iskolai környezet meghatározó szerepét a gyermekek étkezésére. Kutatásunk eredményei rávilágítottak, hogy a pedagógusi iránymutatás, a tálalószemélyzet fellépése, a szülői minta és akár a közös ételkészítés is hozzájárulhat ahhoz, hogy a gyermekek nyitottabbak legyenek az új ízekre és ételekre.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | menza, közétkeztetés, étkezési szokások |
Subjects: | R Medicine / orvostudomány > RM Therapeutics. Pharmacology / terápia, gyógyszertan > RM215-RM216 Nutrition, Dietetics / Táplálkozás, dietetika |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 13 Dec 2024 10:44 |
Last Modified: | 13 Dec 2024 11:31 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/211598 |
Actions (login required)
Edit Item |