Cs. Jónás, Erzsébet (2011) Kontrasztív kultúraszemiotika kognitív keretben (A Mikulás). ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 6 (1). pp. 33-47. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_BTK_MFI_1_2011_033-047.pdf - Published Version Download (225kB) | Preview |
Abstract
Az idegen nyelvek oktatásában fontos helyet foglal el a kontrasztív kultúraszemiotika A nyelvtanításnak közvetítő szerepe van a különböző kultúrák megismeréséhez, tudatos és adekvát használatához. Az első megközelítésre hasonlónak tűnő közös európai kulturális hagyományok globális ismereteinken keresztül nemcsak összekapcsolnak, hanem nemzeti kultúránkénti differenciáltságukban a nyelvekkel ismerkedőkben kérdéseket is vethetnek fel. Érdemes ezért a kultúraszemiotika mai jelrendszereivel – különösen az ünnepek kapcsán – közelebbről megismerkednünk, hogy tanítványainknak kimerítő választ adhassunk a nyelvtanulás során. Az európai kultúra egyik közösnek mondható jeles napja a hagyományos és modern városi folklórban a téli napforduló decemberi ünnepköre – a Mikulás, majd a Karácsony. Mindenki számára ismert attribútumokkal, érzelmileg pozitív tartalommal a fiatal és az idősebb korosztály érdeklődésére is számot tarthat. Ez az ünnepkör – s benne számunkra most kiemelten a megfigyelés tárgyává tett Mikulás alakja – szakszerűen leírható a szemiotika eszközeivel is.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 17 Dec 2024 18:40 |
Last Modified: | 17 Dec 2024 18:40 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/212020 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |