REAL

Tárgyalási stratégia-gender-stratégia a vállalati kommunikáció tükrében

Kegyesné Szekeres, Erika (2011) Tárgyalási stratégia-gender-stratégia a vállalati kommunikáció tükrében. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 6 (1). pp. 121-133. ISSN 1788-9979

[img]
Preview
Text
ISSN_1788-9979_BTK_MFI_1_2011_121-132.pdf - Published Version

Download (112kB) | Preview

Abstract

A tanulmány a nemzetközi és a hazai szakirodalom kiragadott példáinak segítségével áttekinti a társadalmi nem (gender) hatását az üzleti kommunikációra, különös tekintettel a nők nyelvhasználatának elemzésére munkahelyi közegben. Az elemzés középpontjában a szakértői interjú mint műfaj áll, annak vonatkozásában, hogy hogyan hozzák létre és erősítik meg maguk a szakértők a nemi sztereotípiákat és hatásmechanizmusukat. A példák aktuális német nyelven publikált szakértői interjúkból származnak, amelyek elemzése e cikk keretei között gender-szempontokon alapult.

Item Type: Article
Subjects: P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Barbara Nagy
Date Deposited: 17 Dec 2024 18:56
Last Modified: 17 Dec 2024 18:56
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/212028

Actions (login required)

Edit Item Edit Item