Horváthné, Kónya Erzsébet and Virág, Andrea and Lajkó, Patrícia and Szűcs, Ádám Attila and Markovics, Dorina and Gadó, Klára and Balogh, Zoltán (2024) Mesterséges intelligencia az egészségügyi oktatásban: áldás vagy átok? = Artificial intelligence in health education: blessing or curse? ORVOSI HETILAP, 165 (52). pp. 2061-2064. ISSN 0030-6002
|
Text
650-article-p2061.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (171kB) | Preview |
Abstract
Bevezetés: A ChatGPT nagy nyelvi modell, amelyet az OpenAI fejlesztett ki, és jelentős előrelépést hozott a természetes nyelvi feldolgozás terén. A GPT-4.0 verzióval a modell képes emberi szintű beszélgetéseket folytatni, ami különösen hasznos az oktatásban és a kutatásban. Az egészségügyi oktatásban a hallgatók virtuális szituációkban gyakorolhatják a betegfelvételt, valós idejű visszajelzést kapva. Emellett az oktatási anyagok személyre szabását is lehetővé teszi, igazodva a hallgatók egyéni igényeihez. Célkitűzés: A tanulmány célja, hogy bemutassuk a ChatGPT, vagyis a mesterséges intelligencia alkalmazásának lehetőségeit az egészségügyi oktatásban. A ChatGPT lehetővé teszi virtuális betegek és szimulációk létrehozását, amelyek révén a hallgatók valósághű környezetben gyakorolhatják a betegfelvételt és a kommunikációt a különböző nyelvű betegekkel. Módszer: A ChatGPT-t használtuk arra, hogy különböző szimulációkat hozzunk létre az egészségügyi oktatásban. A szimulációk során a hallgatók valós időben kaptak visszajelzést, és a tananyagokat a hallgatók egyéni igényeihez tudtuk igazítani. A ChatGPT segítségével a hallgatók olyan helyzetekben gyakoroltak, amelyekben különböző nyelvi kihívásokkal szembesültek. A szimulációk során finomhangolással tettük valósághűbbé a mesterséges intelligencia által adott válaszokat, valamint az empátiát is integráltuk a rendszerbe. Eredmények: A kutatás során oktatási szimulációkat sikerült létrehozni a ChatGPT-vel, amelyek javították a hallgatók készségeit és növelték önbizalmukat. A hallgatók képesek voltak önállóan kitölteni ápolási dokumentációkat anélkül, hogy valós betegekkel érintkeztek volna. Megbeszélés: A ChatGPT használata az oktatásban jelentős előnyöket kínál, különösen a betegágy melletti oktatásban. A virtuális szimulációk lehetővé teszik a hallgatók számára, hogy biztonságos és kontrollált környezetben gyakorolják készségeiket, ami növeli önbizalmukat és csökkenti a szorongást. Az infokommunikációs eszközök használata megragadja a hallgatók figyelmét és érdeklődését. Következtetés: A ChatGPT bevezetése az egészségügyi oktatásba változatos gyakorlati szituációk előkészítését és bemutatását teszi lehetővé, javítva a betegellátás minőségét. Jelenleg további kutatásokat is végzünk, ilyen a ChatGPT logopédiai területen és betegedukációban történő alkalmazásának lehetősége. Kiemelten fontos, hogy a képzésben közreműködő rangidős oktatók, tanárok képesek legyenek kapcsolódni a már a digitális világban élő fiatal generációhoz. | Introduction: ChatGPT is a large language model developed by OpenAI that has brought significant advances in natural language processing. With GPT-4.0, the model is capable of human-level conversations, which is particularly useful in education and research. In healthcare education, students can practice patient admission in virtual situations, receiving real-time feedback. It also allows the personalisation of educational materials, tailored to the individual needs of students. Objective: The aim of this study is to demonstrate the potentials of ChatGPT, i.e., the application of artificial intelligence in health education. ChatGPT allows the creation of virtual patients and simulations, through which students can practice patient admission and communication with patients of different languages in a realistic environment. Method: ChatGPT was used to create various simulations in health education. During the simulations, students received feedback in real time, and we were able to adapt the learning materials to the individual needs of the students. With ChatGPT, students practiced in situations where they faced different language challenges. During the simulations, we fine-tuned the artificial intelligence’s responses to make them more realistic and integrated empathy into the system. Results: Throughout the research, educational simulations were created using ChatGPT that improved students’ skills and increased their confidence. Students were able to complete nursing documentation independently without interacting with real patients. Discussion: The use of ChatGPT in education offers significant benefits, particularly in bedside teaching. Virtual simulations allow students to practice their skills in a safe and controlled environment, which increases their confidence and reduces anxiety. The use of information and communication technology tools captures students’ attention and interest. Conclusion: The introduction of ChatGPT into health education allows the preparation and presentation of varied practical situations, improving the quality of patient care. Further research is currently underway, including the possibility of using ChatGPT in speech therapy and patient education. It is extremely important that the senior instructors and teachers participating in the training are able to relate to the younger generation already living in the digital world.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | mesterséges intelligencia, gyakorlati oktatás, egészségügy, artificial intelligence, practical education, healthcare |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás R Medicine / orvostudomány > R1 Medicine (General) / orvostudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 06 Jan 2025 12:57 |
Last Modified: | 06 Jan 2025 12:57 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/212884 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |