REAL

Mérési elvek a mérnök hallgatók projektszemléletének meghatározásához = MEasurement principles to identify the project approach of engineering students

Pokorádi, László and Stein, Vera (2024) Mérési elvek a mérnök hallgatók projektszemléletének meghatározásához = MEasurement principles to identify the project approach of engineering students. GRADUS, 11 (3). ISSN 2064-8014

[img]
Preview
Text
2024_3_ENG_006_Pokoradi.pdf - Published Version

Download (510kB) | Preview

Abstract

A tanulmány a leendő munkavállaló mérnökhallgatók képességeinek mérhetővé tételét elemzi. A képességekből képzett változók segítségével mutatószámot hozunk létre a hallgatók projektszemléletének jellemzésére. A mérőszám alap adathalmazának megalkotása, és a lehetséges kiértékelési módszer irányának meghatározása is a tanulmány részét képezi A tanulmány egy oktatásmódszertani kutatás része, annak megalapozásaként kerül publikálásra. | The study is concerned with measuring the skills of engineering students, who will become employees in the future. An indicator is created to characterize the students' project approach by means of variables representing their abilities. The creation of a basic data set for the indicator and the definition of the direction of a possible evaluation method are part of the paper. The paper is published as part of the grounding of a research project on educational methodology.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: projekt, felsőoktatás, kompetenciák, fuzza, oktatásmódszertan, project, university education, competences, methodology of education
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás
T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 15 Jan 2025 10:31
Last Modified: 15 Jan 2025 10:31
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/213547

Actions (login required)

Edit Item Edit Item