Szerémi, Éva Krisztina (2024) Python programozási nyelv térhódítása a középfokú oktatásban. GRADUS, 11 (3). ISSN 2064-8014
|
Text
2024_3_CSC_006_Szeremi.pdf - Published Version Download (367kB) | Preview |
Abstract
A digitális korban elengedhetetlenné vált a programozás ismerete, különösen a középiskolai oktatásban, ahol az algoritmikus gondolkodás és a problémamegoldó képességek fejlesztése kiemelt jelentőséggel bír. A középszintű oktatásban számos programozási nyelv megjelent már, azonban széles körben csak azok oktatása nyert teret, amelyek a központi kimeneti követelmények teljesítésére minél inkább alkalmasak voltak, ennek minden előnyével és hátrányával. A Python programozási nyelv egyszerű szintaxisa, széleskörű alkalmazhatósága és oktatásban való elérhetősége miatt egyre népszerűbb választás a középfokú oktatásban. Ez a cikk bemutatja a Python térnyerésének okait a magyar középfokú oktatásban, különös tekintettel a 2020-as Nemzeti Alaptanterv bevezetésére.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 15 Jan 2025 13:50 |
Last Modified: | 15 Jan 2025 13:50 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/213579 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |