REAL

Python programozási nyelv térhódítása a középfokú oktatásban

Szerémi, Éva Krisztina (2024) Python programozási nyelv térhódítása a középfokú oktatásban. GRADUS, 11 (3). ISSN 2064-8014

[img]
Preview
Text
2024_3_CSC_006_Szeremi.pdf - Published Version

Download (367kB) | Preview

Abstract

A digitális korban elengedhetetlenné vált a programozás ismerete, különösen a középiskolai oktatásban, ahol az algoritmikus gondolkodás és a problémamegoldó képességek fejlesztése kiemelt jelentőséggel bír. A középszintű oktatásban számos programozási nyelv megjelent már, azonban széles körben csak azok oktatása nyert teret, amelyek a központi kimeneti követelmények teljesítésére minél inkább alkalmasak voltak, ennek minden előnyével és hátrányával. A Python programozási nyelv egyszerű szintaxisa, széleskörű alkalmazhatósága és oktatásban való elérhetősége miatt egyre népszerűbb választás a középfokú oktatásban. Ez a cikk bemutatja a Python térnyerésének okait a magyar középfokú oktatásban, különös tekintettel a 2020-as Nemzeti Alaptanterv bevezetésére.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 15 Jan 2025 13:50
Last Modified: 15 Jan 2025 13:50
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/213579

Actions (login required)

Edit Item Edit Item