Kiss, Gabriella and Bethlenfalvy, Ádám, eds. (2024) Színházpedagógiai körkép = Educational Theatre Cyclorama. Károli könyvek. Tanulmánykötet . L’Harmattan Kiadó, Károli Gáspár Református Egyetem, Budapest. ISBN 978-963-646-115-7
|
Text
Színházpedagógiai körkép - 300dpi.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (137MB) | Preview |
Abstract
Ennek a színházi nevelés területét vizsgáló kötetnek a célja, hogy helyzetképet adjon az országos állapotról, és elemzéseken keresztül betekintést nyújtson a terület fontosabb témáiba. 2023 tavaszán a Károli Gáspár Református Egyetem Színházpedagógiai és Színházszociológiai Kutatócsoportja országos adatgyűjtést végzett, melynek eredményeit Cziboly Ádám tanulmánya elemzi. Golden Dániel a korszerű tanulás megközelítéseit és a részvétel pedagógiai szerepét vizsgálja. Gemza Melinda a fenntarthatóság érdekében a kőszínházak társadalmi felelősségvállalását hangsúlyozza, példaként a Csokonai Színház ifjúsági programját említve. Bethlenfalvy Ádám a TIE műfajában a színház és interakció viszonyát elemzi. Szemessy Kinga és Végvári Viktória a kortárs tánc- és bábelméletek részvételi folyamatát vizsgálja. Kiss Gabriella a kortárs magyar szcéna innovatív, kollaboratív munkafolyamatait és a kontingencia dramaturgiáját elemzi. | This volume examines the field of educational theatre and aims to provide an overview and an analysis of specific subfields, genres, and concepts. The Theatre Pedagogy Research Group of Károli Gáspár University conducted a nationwide data collection of educational theatre. The evaluation of the changes that have occurred in the past ten years are presented by Ádám Cziboly. Daniel Golden looks at the emerging "big picture" from the perspectives of modern learning. Melinda Gemza argues that theatres should take responsibility for the state of society, offering the youth program of the Csokonai Theatre as a model. Ádám Bethlenfalvy examines the relationship between theatre and interaction in the genre with the longest tradition in educational theatre TIE (Theatre in Education). The collective essay by Kinga Szemessy and Viktória Végvári explores the process of participation from the perspective of the "active material." Gabriella Kiss’s study analyses contemporary Hungarian performances.
Item Type: | Book |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | színházpedagógia | színházi nevelés | drámapedagógia | theatre pedagogy | educational theatre | theatre in education |
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PN Literature (General) / irodalom általában > PN2000 Dramatic representation. The Theater / színházművészet |
Depositing User: | Dorottya Cseresnyés |
Date Deposited: | 28 Jan 2025 11:47 |
Last Modified: | 28 Jan 2025 11:49 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/214537 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |