Kubinger-Pillmann, Judit (2024) Felsőoktatás és óvoda együttműködése a Digitális Témahéten. PANNON DIGITÁLIS PEDAGÓGIA : E-TANULÁS TÁVOKTATÁS OKTATÁS-INFORMATIKA, 4 (1-2). pp. 88-97. ISSN 2786-2445
|
Text
11_PADIPE_2024_1-2_KubingerPillmann.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
Egy különleges projekt egyetem és óvoda között, ahol célul tűztük ki, hogy az óvodás korosztály számára érthetővé tegyük a mesterséges intelligencia fogalmát. Ehhez egy saját készítésű robot volt segítségünkre. A robot tudásának formálódását az óvodások napról napra követhették, hiszen ők tanították az eszközt. Játékos formában komplex módon fejlesztettük az óvodások digitális kompetenciáját, miközben többek között a matematikai, a környezeti, az anyanyelvi kompetenciaterületeket is alakítottuk. A projekt során együtt dolgozott egyetemi mentor, óvodapedagógus és óvodapedagógus hallgató. | A special project between university and kindergarten, where we aimed to make the concept of artificial intelli-gence understandable for preschoolers. To do this, we used a robot of our own design. As the robot of ourknowledge evolved, the kindergartners could follow its development day by day, as they taught the tool. In aplayful way, we developed the digital competence of the kindergarten children in a complex way, while alsoshaping the areas of mathematical, environmental and mother tongue competence, among others. The project in-volved a university mentor, a pre-school teacher and a student pre-school teacher.Keywords: digital literacy, creativity, unplugged coding, colours, shapes, emotions
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | digitális kompetenciafejlesztés, kreativitás, unplugged kódolás, színek, formák, érzelmek |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 29 Jan 2025 13:01 |
Last Modified: | 29 Jan 2025 13:01 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/214604 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |