Takács, Izabella (2011) A vajdasági magyar anyanyelvű diákok környezetnyelvhez és idegen nyelvhez való viszonyulása. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 6 (1). pp. 215-231. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_BTK_MFI_1_2011_215-231.pdf - Published Version Download (333kB) | Preview |
Abstract
A kutatás a nyelvi jogok és kötelezettségek tárgykörével foglalkozik; érintve a vajdasági anyanyelvápolás és környezetnyelv-oktatás folyamatát, valamint felvázolva egy kérdőíves kutatás alapján a Szabadkán tanuló magyar nyelvű diákok kétnyelvűségét, illetve idegen nyelvekhez való viszonyulását. A kérdésfelvetés alapja: az államnyelvhez negatív vagy pozitív attitűdök társíthatók-e a magyar kisebbségi tanulók körében, avagy idegen nyelvként van jelen értékrendjükben; mennyire tartják fontosnak a szerb, az angol és a német nyelv oktatását, és azokat milyen mértékben és hol használják a mindennapok során. A kérdőíves felmérés a magyar nyelvű gyerekek pozitív attitűdjét mutatta ki a szerb nyelv mint környezetnyelv irányában, párhuzamos eredményeket produkálva az angol nyelvvel. A német nyelvvel kapcsolatban negatív attitűdöt mutattunk ki.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 03 Feb 2025 15:36 |
Last Modified: | 03 Feb 2025 15:36 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/215074 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |