REAL

Nyelv, irodalom és interkulturalitás Elias Canetti énazonosság-keresésében = Language, literature and interculturality in Elias Canetti's search for identity

Bazsóné Sőrés, Marianna (2015) Nyelv, irodalom és interkulturalitás Elias Canetti énazonosság-keresésében = Language, literature and interculturality in Elias Canetti's search for identity. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 10 (1). pp. 19-26. ISSN 1788-9979

[img]
Preview
Text
ISSN_1788-9979_vol_10_no_1_2015_019-026.pdf - Published Version

Download (524kB) | Preview

Abstract

Elias Canetti önéletrajzi trilógiájának kötetei, A megőrzött nyelv (1977), A hallás iskolája (1980), Szemjáték (1985) egy becsvágyó fiatalember költővé válásának folyamatát mutatják be. A három kötet címválasztása ennek a fejlődésnek a stádiumaira utal: a nyelv és a beszéd elsajátítására, a hallás készségének csiszolására Karl Kraus előadásain keresztül, valamint a látás, a megfigyelőképesség kifejlesztésére. A múltból felbukkanó alakok jellemzése nyelvhasználatuk, egyes testrészeik alapján, valamint különféle állatfigurákhoz való hasonlóságuk kiemelése – azaz jellemzőik hallás és látás útján történő érzékelése – fontos eszközei Canetti emberábrázolásainak. Megtapasztalta, hogy a kommunikáció milyen szakadékai nyílhatnak meg, épp ezért a szavak annyira fontosak számára, hogy összefüggésbe hozza őket a halhatatlansággal. A szavakkal való felelősségteljes bánásmódban rejlik a költő felelőssége.

Item Type: Article
Subjects: P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Barbara Nagy
Date Deposited: 25 Feb 2025 17:36
Last Modified: 25 Feb 2025 17:36
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/216083

Actions (login required)

Edit Item Edit Item