Juhász, Valéria (2015) Vizuális részképesség-fejlesztés diszlexiások idegennyelv-tanításánál = Foreign language teaching for students with dyslexia - visual subskill development. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 10 (1). pp. 108-121. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_10_no_1_2015_108-121.pdf - Published Version Download (689kB) | Preview |
Abstract
Az integráció és ezen belül is az inkluzív nevelés szellemiségének alapja, hogy a különböző képességekkel rendelkező tanulókat a lehető legnagyobb mértékig együtt neveljük a közoktatásban. A részképesség-zavarral küzdők eredményei jobbak lesznek, ha a többségi tanulókkal együtt tanulhatnak, és nincsenek elkülönítve. A tanulmányban részletezem a diszlexia fogalmát, tüneteit, és bemutatom ennek komplex problémakörét, mely a különböző részképességek zavarának együtteséből adódik. A diszlexiások komplex részképesség-fejlesztéséből jelen írásban csak a vizuális fejlesztéssel foglalkozom, és bemutatok pár feladatot, amelyekkel a diszlexiások ezen részképessége fejleszthető idegennyelv-órákon is.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 25 Feb 2025 18:10 |
Last Modified: | 25 Feb 2025 18:10 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/216092 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |