REAL

Vizuális részképesség-fejlesztés diszlexiások idegennyelv-tanításánál = Foreign language teaching for students with dyslexia - visual subskill development

Juhász, Valéria (2015) Vizuális részképesség-fejlesztés diszlexiások idegennyelv-tanításánál = Foreign language teaching for students with dyslexia - visual subskill development. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 10 (1). pp. 108-121. ISSN 1788-9979

[img]
Preview
Text
ISSN_1788-9979_vol_10_no_1_2015_108-121.pdf - Published Version

Download (689kB) | Preview

Abstract

Az integráció és ezen belül is az inkluzív nevelés szellemiségének alapja, hogy a különböző képességekkel rendelkező tanulókat a lehető legnagyobb mértékig együtt neveljük a közoktatásban. A részképesség-zavarral küzdők eredményei jobbak lesznek, ha a többségi tanulókkal együtt tanulhatnak, és nincsenek elkülönítve. A tanulmányban részletezem a diszlexia fogalmát, tüneteit, és bemutatom ennek komplex problémakörét, mely a különböző részképességek zavarának együtteséből adódik. A diszlexiások komplex részképesség-fejlesztéséből jelen írásban csak a vizuális fejlesztéssel foglalkozom, és bemutatok pár feladatot, amelyekkel a diszlexiások ezen részképessége fejleszthető idegennyelv-órákon is.

Item Type: Article
Subjects: P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Barbara Nagy
Date Deposited: 25 Feb 2025 18:10
Last Modified: 25 Feb 2025 18:10
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/216092

Actions (login required)

Edit Item Edit Item