Barts, Lívia Krisztina (2024) A megértés megértése: tudásvizualizációs gyakorlatok. APERTÚRA, 20 (1). pp. 85-105. ISSN 1787-7245
|
Text
Apertura2024osz_BartsLivia_Amegertesmegertese__tudasvizualizaciosgyakorlatok.pdf Download (6MB) | Preview |
Abstract
A dolgozat azt vizsgálja, hogy a tudás, a megértés és az értelmes tanulás folyamata hogyan segíthető tudásvizualizációs módszerekkel, az emlékezést segítő rajzos feladatoktól a komplex és gyakran absztrakt fogalmi hálózatok feltérképezésén és az elméleti gondolkodás struktúráinak modellezésén át a csoportkommunikáció segítéséig. A tudásvizualizációs gyakorlatok – ellentétben például az adatvizualizációval – elsősorban humán interpretációs és kommunikációsmódszerek, melyek az ember-ember kapcsolatra és az emberi kognitív munka dinamikus, sokszortöredezett, nem-lineáris és mindenképp egyéni folyamatának kifejezésére, vagyis azeredménycentrikusság helyett a megértés megértésére törekszenek. Épp ezért alkalmasak azoktatásban is az értelmes tanulás, a fogalmi struktúrák integrációjának felmérésére, az asszociatív memória erősítésére, valamint a megértés egyéni „hogyanjainak” kifejezésére, összehasonlítására. A vizuális gondolkodás és kifejezés polidimenzionalitása egyben kiegészíti a hagyományosabb, szövegalapú módszereket, közelítve a mindennapok decentralizált, hálózatos, töredezett és multimodális médiakörnyezetét is.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | A General Works / általános művek > AZ History of Scholarship The Humanities / tudománytörténet, bölcsészet N Fine Arts / képzőművészet > N Visual arts (General) For photography, see TR / vizuális művészet általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 07 Mar 2025 12:38 |
Last Modified: | 07 Mar 2025 12:38 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/216518 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |