Csiszárik-Kocsir, Ágnes and Berényi, Csaba (2025) A projektorientáció és projektszemélet mint kompetencia megjelenése és értelmezése a középfokú oktatásban. VEZETÉSTUDOMÁNY, 56 (3). pp. 45-54. ISSN 0133-0179
|
Text
BCEVT_2025-345-545Csiszarik.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (462kB) | Preview |
Abstract
A XXI. század gyorsan változó világában divattá vált a tevékenységek projektként való szervezése, értelmezése. A klasszikus definíció szerint projekt minden olyan tevékenység, ami egyszeri és megismételhetetlen, egyedi eredményt hoz létre és meghatározott peremfeltételek mentén teszi mindezt. A projektszemléletre való nevelés már egészen fiatalon el kell, hogy kezdődjön, így azt érdemes már az általános iskola felső tagozatában elkezdeni, de nagyon jó színteret biztosít a középfokú oktatás is e készség kifejlesztésére. A projektszemélet mint alapvető kompetencia számos módszerrel adható át az oktatás különböző szintjein. A PBL, CBL és az LBL alapú oktatás módszerei egymás kiegészítve képesek arra, hogy ezt a készséget, személetmódot a maga járulékos tényezőivel kiépítsék a fiatalokban. Nagyon fontos az, hogy a mai kor oktatási rendszere felismerje a projektekben való gondolkodás, és a projektszerű oktatás szükségességét. A tanulmány célja, hogy megvizsgálja a középiskolás diákok véleményét és alkalmasságát a projektekben való gondolkodásra, és a meghatározott keretek között, csapatban történő munkavégzésre.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | projektszemélet, PBL, LBL, CBL, STEM, STEAM, Z generáció |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 19 Mar 2025 06:22 |
Last Modified: | 19 Mar 2025 06:22 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/217011 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |