Nyári, Norbert and Stranszki, Péter (2025) Digitális tudatosság fejlesztése : A Nemzeti Digitális Állampolgárság Program közoktatási kihívásai és lehetőségei = Developing Digital Awareness : Public Education Challenges and Opportunities of the National Digital Citizenship Program. BELÜGYI SZEMLE / ACADEMIC JOURNAL OF INTERNAL AFFAIRS: A BELÜGYMINISZTÉRIUM SZAKMAI TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA (2010-), 73 (3). pp. 541-553. ISSN 2062-9494
|
Text
5_NyariStranszki541-553.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (419kB) | Preview |
Abstract
Cél: Annak vizsgálata, hogy az eSzemélyi igazolvány és annak elektronikus aláírás funkciója, valamint a Nemzeti Digitális Állampolgárság Program hogyan jelenik meg az Oktatási Hivatal által jóváhagyott digitális kultúra tankönyvekben. Módszertan: A témához kapcsolódó jogszabályok, nemzetközi és magyar szakirodalom áttekintésén, elemzésén és értékelésén keresztül következtetések levonása. Kulcsszóelemzés végrehajtása a digitális kultúra tankönyvekben. Megállapítások: A digitális kultúra tankönyvek jól megalapozzák és felépítik a vizsgált alapfogalmakat. Kevés olyan gyakorlati feladat és példa szerepel bennük, amellyel a megcélzott korosztályok a mindennapi életük során találkoznak. Érték: Az eredmények hozzájárulhatnak a digitális kultúra tananyagok továbbfejlesztéséhez. | Aim: Examining how the Hungarian eID card and its electronic signature function as well as the National Digital Citizenship Program appear in the Digital Culture textbooks approved by the Hungarian Office of Education.Methodology: Drawing conclusions through the review, analysis and evaluation of national and international legislation, international efforts and Hungarian literature related to the topic. Performing keyword analysis on digital culture textbooks.Findings: The Digital Culture textbooks provide a good foundation and structure for the basic concepts examined in this study. They contain few practical tasks and examples that the target age groups encounter in their everyday lives.Value: The results can contribute to the further development of Digital Culture teaching materials.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | eSzemélyi igazolvány, digitális állampolgárság program, digitális tudatosság, közoktatás, Hungarian eID card, Hungarian National Digital Citizenship Program, digital awareness, public education |
Subjects: | J Political Science / politológia > JN Political institutions (Europe) / politikai intézmények, államigazgatás, Európa > JN18 Hungary / Magyarország L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 27 Mar 2025 20:44 |
Last Modified: | 27 Mar 2025 20:44 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/217277 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |