Ugrai, János (2025) Szerkesztői bevezető. PEDAGÓGIATÖRTÉNETI SZEMLE, 7 (1). pp. 4-5. ISSN 2415-9093
|
Text
pedagogiatorteneti-szemle-2025-07evf-01sz-004-005.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (185kB) | Preview |
Abstract
Tematikus lapszámunk ezúttal az 1945 utáni Magyarország útkeresésének heves és fájdalmas időszakát dolgozza fel. Bár az idén 80 éve bevezetett nyolcosztályos általános iskola meglehetősen tartós és sokak által máig optimálisnak tartott újítás volt, a II. világ-háborút követő évtized összességében tragikusan sok kárt okozott és emberi életet tett tönkre, tört ketté. A diktatúra természete, hogy a hatalmi gépezet felgyorsulása és kiterjedése elől nemigen van menekvés. Eközben pedig a megpróbáltatások jó és rossz irányba egyaránt felerősítik az egyén természetének alapvonásait. E kettősség tettenérésére leginkább talán a lokális dimenziót hangsúlyosnak tartó – de persze a tágabb kontextusra is folyton figyelő – esettanulmányok a legalkalmasabbnak.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
Depositing User: | Emese Kató |
Date Deposited: | 06 May 2025 08:54 |
Last Modified: | 06 May 2025 08:56 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/218549 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |