REAL

A klebelsbergi középiskolai reform reprezentációja a korabeli tudományos diskurzusban: A Magyar Paedagogia példája

Szabó, Zoltán András (2024) A klebelsbergi középiskolai reform reprezentációja a korabeli tudományos diskurzusban: A Magyar Paedagogia példája. PEDAGÓGIATÖRTÉNETI SZEMLE, 6 (2). pp. 47-60. ISSN 2415-9093

[img]
Preview
Text
ok-pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-047-060.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (540kB) | Preview

Abstract

Jelen kutatás célja annak vizsgálata, hogy az 1924. évi középiskolai törvény miképpen rep-rezentálódott az 1921 és az 1934 közötti magyarországi neveléstudományi diskurzusban. A tanulmány három aspektust, a középiskola témájának hivatkozási intenzitását, az egyes is-kolatípusok egymáshoz való arányait, valamint a hivatkozások tartalmi aspektusait vizsgálja. A kutatás primer forrásbázisát a Magyar Paedagogia című folyóirat adta, melyet deduktív és hibrid tartalomelemzési eljárások kombinációjával dolgoztam fel. A vizsgálat eredményei intenzív, de hullámzó, tematikai szempontból is változó hivatkozottságot mutatnak, melyben kiemelt szerep jut a jogszabály évének, a humán gimnáziumnak és a reformkényszer témájának.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: középiskola, reform, Klebelsberg, neveléstudomány, tartalomelemzés
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 06 May 2025 12:05
Last Modified: 06 May 2025 12:05
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/218566

Actions (login required)

Edit Item Edit Item