Szabó, Zoltán András (2024) A klebelsbergi középiskolai reform reprezentációja a korabeli tudományos diskurzusban: A Magyar Paedagogia példája. PEDAGÓGIATÖRTÉNETI SZEMLE, 6 (2). pp. 47-60. ISSN 2415-9093
|
Text
ok-pedagogiatorteneti-szemle-2024-06evf-02sz-047-060.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (540kB) | Preview |
Abstract
Jelen kutatás célja annak vizsgálata, hogy az 1924. évi középiskolai törvény miképpen rep-rezentálódott az 1921 és az 1934 közötti magyarországi neveléstudományi diskurzusban. A tanulmány három aspektust, a középiskola témájának hivatkozási intenzitását, az egyes is-kolatípusok egymáshoz való arányait, valamint a hivatkozások tartalmi aspektusait vizsgálja. A kutatás primer forrásbázisát a Magyar Paedagogia című folyóirat adta, melyet deduktív és hibrid tartalomelemzési eljárások kombinációjával dolgoztam fel. A vizsgálat eredményei intenzív, de hullámzó, tematikai szempontból is változó hivatkozottságot mutatnak, melyben kiemelt szerep jut a jogszabály évének, a humán gimnáziumnak és a reformkényszer témájának.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | középiskola, reform, Klebelsberg, neveléstudomány, tartalomelemzés |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 06 May 2025 12:05 |
Last Modified: | 06 May 2025 12:05 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/218566 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |