Réti, Zsófia (2021) A videójáték mint ideológiaszimulátor: Detroit: Become Human. APERTÚRA, 16 (3). pp. 2-20. ISSN 1787-7245
|
Text
Apertura2021tavasz_O.RetiZsofia_Avideojatekmintideologiaszimulator__Detroit_BecomeHuman.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
A tanulmány a Quantic Dream stúdió 2018-as, Detroit: Become Human című AAA-játéka narratív és ludikus rétegének elemzésével amellett érvel, hogy a játék alkalmas arra, hogy a piaci kapitalizmus ideológiájának működését szimulálja: a felszabadulásnarratíva maga is a kikerülhetetlen, természetesként működő ideológiába marad beágyazódva, a látszólag szabad döntések mind nem irányítható körülmények (a bourdieu-i doxa és habitus formájában) egyenes következményeiként lepleződnek le. Bár a játék felhívja a figyelmet a gondoskodás munkáinak leértékelésére, ennek társadalmi nemi vonatkozásaira vak marad.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | A General Works / általános művek > AZ History of Scholarship The Humanities / tudománytörténet, bölcsészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 12 May 2025 11:08 |
Last Modified: | 12 May 2025 11:08 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/218726 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |