Vivian, Sobchack (2021) „Én, engem és magam”: A home movie kísérteties hatásáról. APERTÚRA, 16 (2). ISSN 1787-7245
|
Text
Apertura2021tel_VivianSobchack_Enengemesmagam__Ahomemoviekisertetieshatasarol.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
A home movie attitűd egyike a filmes identifikáció Jean-Pierre Meunier által megjelölt három modalitásának, amellyel A filmes tapasztalat struktúrái: a filmes azonosulás (Les Structures de l’expérience filmique: L’identification filmique, 1969) című kötetében foglalkozik. Jelen esszé egyrészt próbára teszi ezt az elméletet, másrészt pedig lerója tiszteletét Meunier heurisztikus fenomenológiai meglátásai előtt. Azokra az esetekre koncentrál, amelyekben a home movie nézőjének képernyőn kívüli énképe [self-image] hirtelen találkozik a képernyőn szereplő képi önmagával [image-self]: ezen azonosulás szerkezete pedig egészen különbözik azoktól az esetektől, amikor a képernyőn megjelenő más személyekkel azonosulunk. Gyakran kísértetiesként éljük meg ezt a helyzetet, így ez nem csupán egy apró különbség, hanem akár át is alakíthatja azt, amit Meunier a home movie tapasztalat alapvető jellemzőjének és általános fenomenológiai tapasztalatának tart.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | A General Works / általános művek > AZ History of Scholarship The Humanities / tudománytörténet, bölcsészet N Fine Arts / képzőművészet > N Visual arts (General) For photography, see TR / vizuális művészet általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 12 May 2025 11:19 |
Last Modified: | 12 May 2025 11:19 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/218732 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |