REAL

A tantárgyi szakszókincs, szaknyelvoktatás és a magyar mint idegen nyelv (MID) tanítás érintkezési pontjai = Connections between subject terminology, teaching language for special purposes and hungarian as second language (HSL) teaching

Kecskés, Judit and Kovács, Mária (2015) A tantárgyi szakszókincs, szaknyelvoktatás és a magyar mint idegen nyelv (MID) tanítás érintkezési pontjai = Connections between subject terminology, teaching language for special purposes and hungarian as second language (HSL) teaching. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 10 (2). pp. 124-139. ISSN 1788-9979

[img]
Preview
Text
ISSN_1788-9979_vol_10_no_2_2015_124-139.pdf - Published Version

Download (1MB) | Preview

Abstract

A tanulmány azt kívánja bemutatni, hogy a migrációs trendek megváltozása a szaknyelvtanításban is új kihívásokat teremt. Szükségessé válik a MID (= a magyar mint idegen nyelv) tanárainak és a szak-matanároknak a szorosabb együttműködése az oktatásban, mert megjelenik egy olyan tanulói réteg, aki magyar nyelvtanulással egyidejűleg sajátítja el valamely szakma szókincsét, szaknyelvét. Ezért a tanul-mány ismerteti a migrációs változások közoktatásban tapasztalható következményeit, az Együtthaladó projektek tantárgyi szakszókincs oktatásában szerzett tapasztalatait, majd azokat az érintkezési ponto-kat keresi a projekt gyakorlata és a szakmatárgyak tanítása között, amelyek a nem magyar anyanyelvűek szakoktatásában alkalmazhatók.

Item Type: Article
Subjects: P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Barbara Nagy
Date Deposited: 13 May 2025 12:15
Last Modified: 13 May 2025 12:15
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/218791

Actions (login required)

Edit Item Edit Item