Kecskés, Judit and Kovács, Mária (2015) A tantárgyi szakszókincs, szaknyelvoktatás és a magyar mint idegen nyelv (MID) tanítás érintkezési pontjai = Connections between subject terminology, teaching language for special purposes and hungarian as second language (HSL) teaching. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 10 (2). pp. 124-139. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_10_no_2_2015_124-139.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
A tanulmány azt kívánja bemutatni, hogy a migrációs trendek megváltozása a szaknyelvtanításban is új kihívásokat teremt. Szükségessé válik a MID (= a magyar mint idegen nyelv) tanárainak és a szak-matanároknak a szorosabb együttműködése az oktatásban, mert megjelenik egy olyan tanulói réteg, aki magyar nyelvtanulással egyidejűleg sajátítja el valamely szakma szókincsét, szaknyelvét. Ezért a tanul-mány ismerteti a migrációs változások közoktatásban tapasztalható következményeit, az Együtthaladó projektek tantárgyi szakszókincs oktatásában szerzett tapasztalatait, majd azokat az érintkezési ponto-kat keresi a projekt gyakorlata és a szakmatárgyak tanítása között, amelyek a nem magyar anyanyelvűek szakoktatásában alkalmazhatók.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | Barbara Nagy |
| Date Deposited: | 13 May 2025 12:15 |
| Last Modified: | 13 May 2025 12:15 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/218791 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




