Magnuczné Godó, Ágnes (2016) Belső vállalati kommunikáció: gyakorlat, hatékonyság, problémák és megoldások = Internal corporate communication: practice, effectiveness, problems and solutions. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 11 (1). pp. 72-82. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_11_no_1_2016_072-082.pdf - Published Version Download (767kB) | Preview |
Abstract
Az 1990-es évek óta az üzleti vezetők egyre növekvő jelentőséget tulajdonítanak a vállalati kommunikációnak, amely értékteremtő tevékenység: erősíti a vállalatok puha tőkéjét és növeli a profittermelő funkciókat. Mindezek mellett a belső vállalati kommunikáció áthatja a vállalat életének minden területét azáltal, hogy hozzájárul a munkavállalói lojalitás kialakulásához, csökkenti a fluktuációt, és javítja a termelés minőségét. A tanulmány célja az, hogy egy kérdőíves kutatás alapján, amelyben 14 magyar ipari és szolgáltató cég alkalmazottai vettek részt, bemutassa a belső vállalati kommunikációt befolyásoló tényezőket és problémákat, valamint feltérképezze gyakorlatát és hatékonyságát. Az eredmények tanúsága szerint a munkavállalók egyre növekvő igénye a vezetéssel történő közvetlen és szűrő mechanizmusok nélküli kommunikáció, valamint a hatékonyabban tervezett, megfelelő információáramlás, amelynek során a vállalati kommunikáció hagyományos formáit a modern technika eszközei váltják fel.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 13 May 2025 18:37 |
Last Modified: | 13 May 2025 18:37 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/218809 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |