Magnuczné Godó, Ágnes (2016) Belső vállalati kommunikáció: gyakorlat, hatékonyság, problémák és megoldások = Internal corporate communication: practice, effectiveness, problems and solutions. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 11 (1). pp. 72-82. ISSN 1788-9979
| 
 | Text ISSN_1788-9979_vol_11_no_1_2016_072-082.pdf - Published Version Download (767kB) | Preview | 
Abstract
Az 1990-es évek óta az üzleti vezetők egyre növekvő jelentőséget tulajdonítanak a vállalati kommunikációnak, amely értékteremtő tevékenység: erősíti a vállalatok puha tőkéjét és növeli a profittermelő funkciókat. Mindezek mellett a belső vállalati kommunikáció áthatja a vállalat életének minden területét azáltal, hogy hozzájárul a munkavállalói lojalitás kialakulásához, csökkenti a fluktuációt, és javítja a termelés minőségét. A tanulmány célja az, hogy egy kérdőíves kutatás alapján, amelyben 14 magyar ipari és szolgáltató cég alkalmazottai vettek részt, bemutassa a belső vállalati kommunikációt befolyásoló tényezőket és problémákat, valamint feltérképezze gyakorlatát és hatékonyságát. Az eredmények tanúsága szerint a munkavállalók egyre növekvő igénye a vezetéssel történő közvetlen és szűrő mechanizmusok nélküli kommunikáció, valamint a hatékonyabban tervezett, megfelelő információáramlás, amelynek során a vállalati kommunikáció hagyományos formáit a modern technika eszközei váltják fel.
| Item Type: | Article | 
|---|---|
| Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet | 
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD | 
| Depositing User: | Barbara Nagy | 
| Date Deposited: | 13 May 2025 18:37 | 
| Last Modified: | 13 May 2025 18:37 | 
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/218809 | 
Actions (login required)
|  | Edit Item | 



