Koltay, Tibor (2016) Az írástudás új formáival kapcsolatos magyar nyelvű és nemzetközi terminológia = The hungarian language and international terminology of new literacies. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 11 (1). pp. 89-98. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_11_no_1_2016_089-098.pdf - Published Version Download (578kB) | Preview |
Abstract
A literacy terminus használata az angol és a magyar nyelvben kis különbségeket mutat, miközben az az értelmezése, hogy az írástudás az írás és olvasás társadalmi gyakorlatát tükrözi, kezd elfogadottá válni a magyar kutatók és szakemberek körében is. Ezt figyelembe véve olyan szakkifejezések természetét mutatja be a cikk, mint az information literacy, media literacy, digital literacy, data liter-acy, academic literacy és mások, megadva és elemezve ezek magyar megfelelőit is. Megállapítható, hogy nemcsak számos, többféle terminussal találkozunk, hanem azok értelmezése is többféle. Tekintettel arra, hogy a literacy szó többes számú alakja, a literacies kifejezés magyar megfelelőjeként az írástudások terminus használata sokak számára nem tűnik megfelelőnek, ezért a cikk az írástudás új formáiról szól
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 13 May 2025 18:40 |
Last Modified: | 13 May 2025 18:40 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/218811 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |