Fehérvári, Anikó and Gordon Győri, János and Pataki, Ágnes and Csapodi, Csaba (2025) Tanár szakos hallgatók identitása az árnyékoktatás tükrében. EDUCATIO, 34 (1). pp. 142-156. ISSN 1216-3384
|
Text
article-p142.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (408kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány a tanári identitás és az árnyékoktatásban szerzett oktatási tapasztalatok kapcsolatát vizsgálja tanár szakos hallgatók empirikus vizsgálatán keresztül. A kérdőíves adatfelvétel 2024 tavaszán valósult meg 105 végzős tanár szakos hallgató megkérdezésével. Az eredmények közül kiemelhető, hogy az alkalmazott mérőeszköz megbízhatóan mérte a válaszadók identitáselemeit: a motivációt, az énképet, az énhatékonyságot és a feladatészlelést. Az említett elemek között erős összefüggés mutatkozik. A válaszadók gazdag tanítási, nevelési tapasztalattal rendelkeznek, képzésüktől függetlenül. Azoknak, akik magánoktatási tapasztalattal is rendelkeznek, magabiztosabb a tanári énképük.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | tanári identitás; tanárképzés; árnyékoktatás |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 14 May 2025 09:09 |
Last Modified: | 14 May 2025 09:09 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/218847 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |