REAL

Tanár szakos hallgatók identitása az árnyékoktatás tükrében

Fehérvári, Anikó and Gordon Győri, János and Pataki, Ágnes and Csapodi, Csaba (2025) Tanár szakos hallgatók identitása az árnyékoktatás tükrében. EDUCATIO, 34 (1). pp. 142-156. ISSN 1216-3384

[img]
Preview
Text
article-p142.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (408kB) | Preview

Abstract

A tanulmány a tanári identitás és az árnyékoktatásban szerzett oktatási tapasztalatok kapcsolatát vizsgálja tanár szakos hallgatók empirikus vizsgálatán keresztül. A kérdőíves adatfelvétel 2024 tavaszán valósult meg 105 végzős tanár szakos hallgató megkérdezésével. Az eredmények közül kiemelhető, hogy az alkalmazott mérőeszköz megbízhatóan mérte a válaszadók identitáselemeit: a motivációt, az énképet, az énhatékonyságot és a feladatészlelést. Az említett elemek között erős összefüggés mutatkozik. A válaszadók gazdag tanítási, nevelési tapasztalattal rendelkeznek, képzésüktől függetlenül. Azoknak, akik magánoktatási tapasztalattal is rendelkeznek, magabiztosabb a tanári énképük.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: tanári identitás; tanárképzés; árnyékoktatás
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 14 May 2025 09:09
Last Modified: 14 May 2025 09:09
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/218847

Actions (login required)

Edit Item Edit Item