Illés, Mária (2016) Kognitív metaforák 8–10 éves magyar anyanyelvű cigány gyermekek spontán beszédében = Cognitive metaphors in the spontaneous speech of 8-10 year old roma children with hungarian as mother tongue. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 11 (2). pp. 183-194. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_11_no_2_2016_183-194.pdf - Published Version Download (279kB) | Preview |
Abstract
Dolgozatomban magyar anyanyelvű cigány gyermekek által használt metaforák keletkezését/alkotását igyekszem tetten érni. Egyrészt arra a kérdésre keresem a választ, hogy a 8-10 éves gyermekek által használt metaforák önálló nyelvi alkotások vagy reprodukciók-e. Másfelől kutatásomban azt vizsgál-tam, hogy fellelhetőek-e kultúraspecifikus elemek magyar anyanyelvű cigány közösségek metafora-használatában. Munkám során abból az előfeltevésből indultam ki, hogy a cigány közösségek fogalmi rendszere független a nyelvtől, amelyet használnak.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 14 May 2025 14:07 |
Last Modified: | 14 May 2025 14:07 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/218896 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |