REAL

Az operatőri gyakorlat mint projektpedagógia

Vecsernyés, János (2024) Az operatőri gyakorlat mint projektpedagógia. URÁNIA: INTERDISZCIPLINÁRIS FOLYÓIRAT : SZÍNHÁZ MOZGÓKÉP MÉDIA, 4 (2). pp. 54-76. ISSN 2786-3255

[img]
Preview
Text
Urania_2024-2_HUN_p054-076_Vecsernyes.pdf - Published Version

Download (374kB) | Preview

Abstract

Jelen írásomban szembeállítom a prezentációs oktatási stratégia (frontális oktatás) eredményességét egy másik oktatási stratégiáéval, a konstruktivista tanuláselméleten alapuló projektpedagógiáéval. Továbbá rámutatok, hogy az 1949 ótaaz operatőrképzésben hagyományosan alkalmazott operatőri gyakorlat korszerűpedagógiai elképzelések mentén működik, vagyis többnyire megfeleltethető akonstruktivista tanuláselméleten alapuló projektpedagógiai oktatási stratégiának.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: projektpedagógia, kooperatív tanulás, frontális oktatás, tanuláselméletek, behaviorizmus, konstruktivizmus, operatőrképzés, operatőri gyakorlat
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PN Literature (General) / irodalom általában > PN1993 Motion Pictures / filmművészet
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 21 May 2025 09:49
Last Modified: 21 May 2025 09:49
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/219113

Actions (login required)

Edit Item Edit Item