Bikics, Gabriella (2019) Az élménypedagógia kialakulása és fejlődése Németországban és Nagy-Britanniában = The emergence and developement of experiential ecucation in Germany and Great Britain. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 14 (1). pp. 13-34. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_14_no_1_2019_013-034.pdf - Published Version Download (654kB) | Preview |
Abstract
tanulmány célja az élménypedagógia, illetve elődje, az élményterápia kialakulásának és fejlődésének bemutatása létrehozója, Kurt Hahn több mint 50 éves oktatáspolitikai tevékenysége tük-rében. Az első fejezet az alapító személyével és két legfontosabb iskolaalapításával, a németországi Salem és a skóciai Gordonstoun bentlakásos iskoláival foglalkozik. A második az ezekben alkalmazott élményterápia koncepciót mutatja be. A harmadik fejezet ismerteti az élményterápia sokféle előzmé-nyét, amelyeket Hahn a saját elképzeléseivel ötvözve szintetizált. A negyedik fejezet bemutatja, hogyan jött létre az élményterápiából az élménypedagógia Németországban ellentmondásos, Nagy-Britanniá-ban pedig töretlen fejlődés következtében, utalva a kurzusiskolák alapítására német és angol nyelvte-rületen és az első nemzetközi iskola létrejöttére Walesben. Az ötödik fejezet a modern élménypedagó-gia fogalmát és kategorizálási lehetőségeit vázolja, és Kurt Hahn örökségére emlékeztet. Az ő kezde-ményezésére jött létre a világban a nemzetközi iskolák hálózata, melyekben az élményterápiát alkal-mazták és alkalmazzák ma is. Ezekből az intézményekből nőttek ki a modern élménypedagógia elvei, módszerei és képviselői.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 22 May 2025 09:26 |
Last Modified: | 22 May 2025 09:26 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/219222 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |