Mokrainé Orosz, Angéla (2019) A „Nyelvkaland ME” projektben részt vevő tanulók idegen nyelvek tanulása iránti motivációja = Motivation of students's participating in the project entitled 'Nyelvkaland ME' to learn foreign languages. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 14 (1). pp. 150-170. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_14_no_1_2019_150-170.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
A Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Karának közreműködésével megvalósuló, a Mo-dern Filológiai Intézet által menedzselt Nyelvkaland ME – Nyelvtanulással a boldogulásért elnevezésű projekt keretében egy élménypedagógián alapuló nyelvoktatási módszer került kidolgozásra, melynek pi-lot programja is a projekt része. Az élménypedagógiai módszertan alkalmazása nagyban hozzájárul a nyelvtanulás hatékonyságához, a tanulók önbizalmának növeléséhez, ami fontos a magánéletben és a munka világában egyaránt. A projekt pilot programjában részt vevő középiskolai tanulók tanórán kívüli angol és német nyelvi élményfoglalkozásokon vehettek részt. Jelen cikkben bemutatásra kerül a projekt-ben részt vevő középiskolai diákok idegen nyelvek tanulása iránti motivációjának vizsgálata, a kitöltött tanulói motivációs kérdőívek elemzésével és értékelésével. A felmérésben azt vizsgáljuk, hogy a projekt keretében tartott tanórán kívüli nyelvi foglalkozásokon alkalmazott élménypedagógiai módszerek hozzá-járulnak-e a diákok idegen nyelvek tanulása iránti motivációjának fejlődéséhez.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 22 May 2025 09:49 |
Last Modified: | 22 May 2025 09:49 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/219232 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |