Sárvári, Tünde (2022) Nyelvtudomány és nyelvtanárképzés – Mennyi nyelvtudományra van szüksége egy idegennyelv-tanárnak? = Linguistics And Language Teacher Training How Much Linguistics Does a Foreign Language Teacher Need? ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 15 (1). pp. 57-69. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_15_no_1_2022_057-069.pdf - Published Version Download (385kB) | Preview |
Abstract
Az 1990-es évek elején a Deutsch als Fremdsprache című folyóiratban jelent meg Helbig provokatív jellegű cikke, amely arra keresett választ, mennyi nyelvtanra van szüksége az embernek (Wieviel Grammatik braucht der Mensch?). Jelen tanulmány célja megvizsgálni, milyen nyelvészeti ismeretekre van szüksége a jövő idegennyelv-tanárának ahhoz, hogy megfeleljen a kor nyelv- és oktatáspolitikai elvárásainak. Ehhez definiáljuk, mit értünk nyelvtudományon, áttekintjük a tanári felkészítés közös képzési és kimeneti követel-ményeiről szóló rendeletet, a jövő nyelvtanáraitól elvárt kompetenciaterületeket, illetve az új Nemzeti alaptanterv élő idegen nyelvre vonatkozó részeit. A vizsgálat eredményei alapján javaslatokat fogalmazunk meg a nyelvtanárképzés nyelvészeti kurzusainak optimalizálására.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 22 May 2025 19:59 |
Last Modified: | 22 May 2025 19:59 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/219290 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |