Doró, Katalin (2022) A jövő nyelvoktatását formáló tanári énkép: hallgatói reflexiók a tanárképzés elején = Teacher self forming future language teaching : student reflections at the entry point to teacher education. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 15 (1). pp. 70-83. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_15_no_1_2022_070-083 (1).pdf - Published Version Download (311kB) | Preview |
Abstract
A pályaválasztáskor elképzelt szakmai énkép fontos kiindulópontként szolgálhat a későbbi pályasikerességhez. A jelen tanulmány angoltanár szakos elsőéves hallgatók fogal-mazásait vizsgálja, melyekben a tanári pályáról alkotott elképzeléseikről vallanak angol nyel-ven. Azokat a részeket vetettük kvalitatív vizsgálat alá, melyekben a jövőre vetített tanári énképükről és félelmeikről írnak. A szövegkódolás négy nagyobb téma alatt (a tanár szemé-lyisége, tanár-diák interakció, tanári készségek és képességek, tanítási célok) számtalan alt-émát fedett fel a tanári énképpel kapcsolatban. A diákok igen változatos módon, meglepő részletességgel írnak tanári céljaikról. A tanár személyiségére vonatkozó leírások számos melléknevet és igés szerkezet tartalmaztak, így ezeken gyakorisági elemzést is végeztünk, amely szintén a változatosságot támasztotta alá. Többféle félelmet is megfogalmaznak a résztvevők a pálya társadalmi megbecsülésének hiányáról, a tárgyi vagy nyelvi tudás fejlesz-tésének szükségességéről és a tanult ismeretek gyakorlatba való átültetéséről.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | Barbara Nagy |
| Date Deposited: | 22 May 2025 20:01 |
| Last Modified: | 22 May 2025 20:01 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/219291 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




