Cseppentő, Krisztina (2022) Holland nyelvű autentikus digitális anyagok felhasználása a nyelvoktatásban a megváltozott piaci és hallgatói igények tükrében = The use of authentic digital materials in dutch language teaching in the light of changing market and student needs. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 15 (1). pp. 120-132. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_15_no_1_2022_120-132.pdf - Published Version Download (402kB) | Preview |
Abstract
Az utóbbi időben alapvetően megváltoztak a nyelvszakokra jelentkező hallgatók motivációi és munkaerőpiaci lehetőségei. Az oktatás szolgáltatássá válásával a magas szintű idegennyelv-tudás és a digitális jártasság egyre kiemeltebb jelentőségűvé válik. Ennek meg-felelően átformálódnak a klasszikus bölcsészképzés tartalmai is, hogy megfeleljenek a meg-változott hallgatói és piaci igényeknek. Ehhez egyfelől pedagógiai kultúraváltásra, másfelől új eszközök bevonására van szükség. Ezek közül egyik a hallgatók körében népszerű szabad-idős tevékenységek (például játékok, filmek, sorozatok) tanítási folyamatba való beépítése. A tanulmány célja, hogy bemutasson néhány holland nyelvoktatással kapcsolatos gyakorlati példát, amelyek egyetemi környezetben célozzák ennek megvalósítását, és felderítse, hogy ezek mely készségek fejlesztését támogatják.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 22 May 2025 20:13 |
Last Modified: | 22 May 2025 20:13 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/219294 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |