Kovácsné Duró, Andrea (2022) A tanórai diskurzusok sajátosságai a tanárjelöltek véleményének tükrében = Characteristics of classroom discourse according to the opinions of teacher trainees. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 15 (2). pp. 65-80. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_15_no_2_2022_065-080.pdf - Published Version Download (335kB) | Preview |
Abstract
Az íráskészség fejlesztése mindig is a nyelvoktatás sokat vitatott területe volt. Napjainkban a helyzet még összetettebb, mert megváltozott az írás fogalma. A kézírást gyak-ran már fiatal korban felváltja és kiszorítja a gépírás. Módosultak az olvasási szokások is: kevesebbet olvasunk nyomtatott szövegeket, viszont többet elektronikusan. A szövegértési stratégiák közül a gyors keresés és szelektálás került előtérbe. Ezzel szemben az igényes szö-vegalkotás lassú és precíz, rendszerezést és kreativitást követelő komplex szellemi tevékeny-ség, ezért a hallgatók gyakran nehéznek érzik. Ugyanakkor az egyetemen követelmény az anyanyelven és idegen nyelven írt tudományos témájú szövegek létrehozása. Ez egyben ered-ményes tanulásuk feltétele is. A tanulmány a tudományos írás fejlesztésének sajátosságait vizsgálja történeti és módszertani szempontból, német és magyar nyelvű szakirodalmi forrá-sok felhasználásával.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | Barbara Nagy |
| Date Deposited: | 23 May 2025 08:13 |
| Last Modified: | 23 May 2025 08:14 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/219313 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




