Bikics, Gabriella (2022) A jegyzeteléstől a tudományos írásig = From taking notes to academic writing. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 15 (2). pp. 81-93. ISSN 1788-9979
  | 
            
              
Text
 ISSN_1788-9979_vol_15_no_2_2022_081-093.pdf - Published Version Download (341kB) | Preview  | 
          
Abstract
Az íráskészség fejlesztése mindig is a nyelvoktatás sokat vitatott területe volt. Napjainkban a helyzet még összetettebb, mert megváltozott az írás fogalma. A kézírást gyak-ran már fiatal korban felváltja és kiszorítja a gépírás. Módosultak az olvasási szokások is: kevesebbet olvasunk nyomtatott szövegeket, viszont többet elektronikusan. A szövegértési stratégiák közül a gyors keresés és szelektálás került előtérbe. Ezzel szemben az igényes szö-vegalkotás lassú és precíz, rendszerezést és kreativitást követelő komplex szellemi tevékeny-ség, ezért a hallgatók gyakran nehéznek érzik. Ugyanakkor az egyetemen követelmény az anyanyelven és idegen nyelven írt tudományos témájú szövegek létrehozása. Ez egyben ered-ményes tanulásuk feltétele is. A tanulmány a tudományos írás fejlesztésének sajátosságait vizsgálja történeti és módszertani szempontból, német és magyar nyelvű szakirodalmi forrá-sok felhasználásával.
| Item Type: | Article | 
|---|---|
| Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet | 
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD | 
| Depositing User: | Barbara Nagy | 
| Date Deposited: | 23 May 2025 08:14 | 
| Last Modified: | 23 May 2025 08:14 | 
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/219314 | 
Actions (login required)
![]()  | 
        Edit Item | 




