Bajzát, Tünde (2022) Idegennyelv-tanulás iránti attitűd és idegennyelv-órai szorongás középiskolások körében Borsod-Abaúj-Zemplén megyében = Foreign language learning attitude and foreign language learning anxiety among secondary school students in Borsod-Abaúj-Zemplén county. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 15 (3). pp. 220-240. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_15_no_3_2022_220-240.pdf - Published Version Download (448kB) | Preview |
Abstract
Napjainkban az idegen nyelvek ismerete és az idegennyelv-tanulás jelentős szerepet tölt be a magyar közoktatásban. A pozitív idegennyelv-tanulás iránti attitűd és az alacsony idegennyelv-órai szorongás nagymértékben hozzájárulnak a motiváció növeléséhez és a nyelvtanulás sikerességéhez. Ebből következően tanulmányomban az angol és német nyelvet tanuló középiskolai diákok idegennyelv-tanulás iránti attitűdjét és idegennyelv-órai szorongását vizsgálom meg 16 középiskolában, 453 középiskolai diák körében Borsod-Abaúj-Zemplén megyében.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 23 May 2025 15:02 |
Last Modified: | 23 May 2025 18:48 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/219378 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |