REAL

Fenntartható iskolák

Tóbel, Imre (2025) Fenntartható iskolák. DUNAKAVICS, 13 (4). pp. 53-56. ISSN 2064-5007

[img]
Preview
Text
18605.pdf - Published Version

Download (96kB) | Preview

Abstract

Ez a tanulmány a fenntartható iskolák szerepét és jelentőségét vizsgálja a modern oktatásban, valamint a környezetvédelem és a diákok fejlődésének kapcsolatát. A fenntartható iskolák létrehozása nem csupán alapvető a környezet védelme, hanem a tanulási élmény javításához is. A kutatás kiemeli a fenntartható működés érdekében hozható támogatást, amely tartalmazza az épületek tervezését, megújuló energiaforrások alkalmazását, valamint az „okos„ technológiák integrációját, lehetővé téve az energiahatékonyságot a tanulók kreatív gondolkodásának és problémamegoldó képességeinek fejlesztését. Az integrált tervezés, a parametrikus modellezés, és a távoktatási platformok használata mindnek egy dinamikus, a jövő kihívásainak megfelelő oktatási rendszer kialakításához vezet. A kutatás eredményei arra utalnak, hogy a fenntartható iskolai környezet nemcsak a gazdasági és ökológiai fenntarthatóságot támogatja, hanem a fiatalok felelősségének növelését is elősegíti, támogatva a jövő tudatos és környezettudatos állampolgárainak nevelését.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: megújuló energia; smart solutions; renewable energy;
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 19 Jun 2025 08:52
Last Modified: 19 Jun 2025 08:52
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/220080

Actions (login required)

Edit Item Edit Item