REAL

Hogyan oktatnak a szaktanárok a szakmai képzésben? : (Hallgatói vélemények a módszertani fejlesztésről)

Gubán, Gyula and Kadocsa, László (2025) Hogyan oktatnak a szaktanárok a szakmai képzésben? : (Hallgatói vélemények a módszertani fejlesztésről). DUNAKAVICS, 13 (1). pp. 5-13. ISSN 2064-5007

[img]
Preview
Text
18788.pdf - Published Version

Download (1MB) | Preview

Abstract

Az 1970/71- es tanévtől az 1978/79-es tanévig bezárólag a műszaki oktató szak levelező tagozaton másfél éves volt a képzés és felsőfokú intézeti szintű volt a végzettséget tanúsító oklevél. Az 1979/80-as tanévtől 3 évre emelték a képzés idejét és főiskolai végzettséggel zárult. 2020-tól a szakoktató képzés BA rendszerben indult újra. A képzés során a tantervek is az igényeknek megfelelően változtak és ezekből jól látható, hogy a képzés során a szakdolgozat készítés fontos szerepet játszott és játszik mind a mai napig. Egyaránt komoly kihívást jelenve hallgatóknak és konzulenseknek. Rövid tanulmányunkban a 2024-ben szakoktató körben végzet e témához illő kutatási eredményeinket szembesítjük az ugyan ennek a vizsgálati körnek a szakdolgozat választásával, illetve elemezzük a témaválasztás szerkezetét. Azt szeretnénk megtudni, hogy volt-e hatása illetve van-e kapcsolat a dolgozat témaválasztása és a korábbi kutatásban felmért hazai szakképzésről kialakított pozitív, általános véleményük között.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Artificial intelligence; Methods; szakképzés; vocational training; Módszerek; Mesterséges intelligencia; Digital tools; mesterséges intelligencia (MI); digitális eszközök;
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 22 Jun 2025 06:57
Last Modified: 22 Jun 2025 06:57
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/220171

Actions (login required)

Edit Item Edit Item