Gubán, Gyula and Kadocsa, László (2025) Hogyan oktatnak a szaktanárok a szakmai képzésben? : (Hallgatói vélemények a módszertani fejlesztésről). DUNAKAVICS, 13 (1). pp. 5-13. ISSN 2064-5007
|
Text
18788.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
Az 1970/71- es tanévtől az 1978/79-es tanévig bezárólag a műszaki oktató szak levelező tagozaton másfél éves volt a képzés és felsőfokú intézeti szintű volt a végzettséget tanúsító oklevél. Az 1979/80-as tanévtől 3 évre emelték a képzés idejét és főiskolai végzettséggel zárult. 2020-tól a szakoktató képzés BA rendszerben indult újra. A képzés során a tantervek is az igényeknek megfelelően változtak és ezekből jól látható, hogy a képzés során a szakdolgozat készítés fontos szerepet játszott és játszik mind a mai napig. Egyaránt komoly kihívást jelenve hallgatóknak és konzulenseknek. Rövid tanulmányunkban a 2024-ben szakoktató körben végzet e témához illő kutatási eredményeinket szembesítjük az ugyan ennek a vizsgálati körnek a szakdolgozat választásával, illetve elemezzük a témaválasztás szerkezetét. Azt szeretnénk megtudni, hogy volt-e hatása illetve van-e kapcsolat a dolgozat témaválasztása és a korábbi kutatásban felmért hazai szakképzésről kialakított pozitív, általános véleményük között.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Artificial intelligence; Methods; szakképzés; vocational training; Módszerek; Mesterséges intelligencia; Digital tools; mesterséges intelligencia (MI); digitális eszközök; |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 22 Jun 2025 06:57 |
Last Modified: | 22 Jun 2025 06:57 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/220171 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |