Csató, Kitti and Kővágó, Györgyi and Pálmai, Judit (2025) Ökoiskolák marketingtevékenységének vizsgálata = The Importance of Sustainable Development and the Marketing Activities of Eco-Schools. HUMÁN INNOVÁCIÓS SZEMLE, 16 (1). pp. 48-69. ISSN 2062-0292
|
Text
HISZ_2025_1_48-69_Csato-Kovago-Palmai.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (8MB) | Preview |
Abstract
A fenntartható fejlődés az elmúlt évtizedekben egyre fontosabbá vált szerte a világon. A kérdés kulcsfontosságú abban a tekintetben, hogy szükségessé vált hosszú távon megőrizni a Föld természeti erőforrásait, emellett létfontosságúvá vált, hogy egy élhetőbb jövőt építsünk.Jelen cikk az ökoiskolák marketingtevékenységének vizsgálatát taglalja. Ezen intézmények képviselnek mindent, amit az oktatással tehetünk a fenntarthatóságért, illetve marketingtevékenységeket is folytatnak fenntarthatósági és egyéb céljaik elérése érdekében. Arra keressük a választ, hogy az ökoiskolák környezetvédelmi programjai és fenntarthatósági kezdeményezései mint marketingtevékenységek, további marketingeszközök alkalmazásával kiegészülve, milyen hatást gyakorolnak a beiratkozó diákok számának növekedésére, az intézmények társadalmi felelősségvállalására, valamint a diákok környezettudatos magatartására.A témát kvantitatív módszerrel, kérdőívvel vizsgáltuk. A magyarországi Ökoiskola-hálózat 1402 iskolájából 148 kitöltött kérdőív érkezett vissza.Az eredményeket előrevetítve elmondható, hogy a környezettudatos programok és fenntarthatósági kezdeményezések jelentős hatással vannak a beiratkozásokra. Az iskolák környezettudatos tevékenységei vonzzák az érdeklődőket. Az intézmények ökotudatos marketingtevékenységei és aktív részvételük a helyi és országos környezetvédelmi akciókban tovább növelik az intézmény társadalmi megítélését, valamint erősítik a helyi közösségekkel való együttműködést is. Mindezek mellett az ökotevékenységek pozitív hatással vannak a diákok környezettudatos magatartására is. | Sustainable development has become increasingly important worldwide in recent decades. The issue is crucial in terms of the need to preserve the Earth's natural resources in the long run, while also being essential for building a more livable future. This article examines the marketing activities of eco-schools. These institutions embody everything that education can contribute to sustainability, while also engaging in marketing efforts to achieve their sustainability and other objectives. Our study aims to explore how the environmental programs and sustainability initiatives of eco-schools, as marketing activities, impact student enrollment rates, institutional social responsibility, and students' environmentally conscious behavior. The research was conducted using a quantitative method, specifically through a questionnaire survey. Out of the 1,402 schools in the Hungarian Eco-School Network, 148 completed questionnaires were returned. The preliminary results indicate that environmentally conscious programs and sustainability initiatives have a significant impact on student enrollment. Schools that actively engage in eco-friendly activities attract more interest. Additionally, eco-conscious marketing efforts and participation in local and national environmental actions enhance the institution's social reputation and strengthen cooperation with local communities. Moreover, these eco-activities positively influence students' environmentally conscious behavior.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | eco-school,sustainable development,marketing,educational marketing, ökoiskola,fenntartható fejlődés,marketing,oktatásmarketing |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában Q Science / természettudomány > QH Natural history / természetrajz > QH540 Ecology / ökológia |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 26 Jun 2025 11:46 |
Last Modified: | 26 Jun 2025 11:46 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/220499 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |