Varga, Zsuzsanna (2025) Miért is jó a tudományos diákkör? A kutatói tevékenységre alapozott tehetséggondozás fejlesztése a kaposvári Munkácsy Mihály Gimnázium Tudományos Diákköri Konferenciájának (TDK) kiterjesztésével. ACTA UNIVERSITATIS DE CAROLO ESZTERHÁZY NOMINATAE. SECTIO BIOLOGIAE / AZ ESZTERHÁZY KÁROLY EGYETEM TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEI. TANULMÁNYOK A BIOLÓGIAI TUDOMÁNYOK KÖRÉBŐL, 49. pp. 67-84. ISSN 2732-0480
|
Text
67_84_Varga.pdf - Published Version Download (9MB) | Preview |
Abstract
Az utóbbi években egyre több természettudományos versenyen vehetnek részt a diákok. Az általános és középiskolások számára több felsőoktatási intézmény is megnyitja kapuit, teret adva a gyerekek alkotó-, kutatómunkáinak. Az egyetemi TDK külön szekciót szervez számukra, a Dunántúli Mandulafa kiadványt jelentet meg munkáikkal. Egy ilyen munka elkészítése komoly kihívást jelent nemcsak a diák, hanem az őt felkészítő pedagógus számára is. A kutatói munka során a tanuló számos képessége fejlődik, nem is a végeredmény a legfontosabb, hanem az odáig vezető út. A pedagógus az elejétől részt vesz ebben a fel adatban, ez egy igen fontos kooperációs munka. A tanár segít a téma kiválasztásában és a kísérletek értelmezésében, szakirodalmat és módszereket ajánl, végül stilisztikailag javítja a dolgozatot, felkészíti a diákot a szóbeli szereplésre. Közben, ha kell, lelkesíti, biztatja diákjait. Mindeközben a tanár is fejlődik, és a diákok lelkesedése, sikere jó ellenszer a tanárokat egyre inkább érintő „burn out” szindróma ellen. Ezek miatt a tehetséggondozásnak ez a formája tanár és diák számára is egyaránt fontos.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | kompetencia, önálló tanulás, projektmunka, természettudományos verseny |
| Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
| Depositing User: | Tibor Gál |
| Date Deposited: | 03 Jul 2025 15:07 |
| Last Modified: | 03 Jul 2025 15:07 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/220723 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




