Mandić, Dorottya and Kiss, Gábor (2024) Informatikai oktatási tananyag Magyarországon és Szerbiában. HADMÉRNÖK, 19 (4). pp. 143-152. ISSN 1788-1919
|
Text
10_mandic-kiss_143-152_HM2024_4.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (249kB) | Preview |
Abstract
Az informatikának fontos szerepe van az oktatásban, hiszen a felhasználói szintű informatikai ismeretek megszerzése egyre fontosabbá válik napjainkban. Több tanulmány is foglalkozik Magyarország és Szerbia informatikai oktatási tananyagával. Mivel napjainkban egyre több felhasználó használ különféle okoseszközöket, ezért egyre fontosabbá válik, hogy a felhasználók megfelelő ismeretekkel rendelkezzenek ezen a téren is, illetve megfelelő körültekintéssel használhassák ezeket a személyes adataik védelmében. Várhatóan a jövőben még több okoseszköz lesz jelen, és a felhasználók közül sokan nem tudják, hogyan kell biztonságosan használni az okoseszközeiket, és sokan még csak alapvető ismeretekkel sem rendelkeznek. Ezért fontos, hogy a felhasználók tudatában legyenek annak, hogy ezek használata milyen veszélyeket rejthet. Jelen tanulmány azt vizsgálja, hogy Magyarország és Szerbia informatikai oktatási tananyagában megtalálható-e az információbiztonsági tudatosság fejlesztése, és hogy a két ország informatikai tananyaga, valamint jelszóhasználati szokásai között van-e különbség.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | informatika; információbiztonság; oktatás; tudatosság; jelszóhasználat; |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 07 Jul 2025 17:13 |
Last Modified: | 07 Jul 2025 17:13 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/220857 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |