REAL

A kisiskolák kompetenciamérési eredményének lehetséges hatása az intézmény működésére egy konkrét példán keresztül

Farkas, Imre (2025) A kisiskolák kompetenciamérési eredményének lehetséges hatása az intézmény működésére egy konkrét példán keresztül. DUNAKAVICS, 13 (1 ksz.). pp. 78-92. ISSN 2064-5007

[img]
Preview
Text
18886-Cikkszovege-76583-2-10-20250625.pdf - Published Version

Download (738kB) | Preview

Abstract

Az iskolák teljesítményét sokféle módon mérik egy tanéven belül. Ez történhet a tanulók által kitöltött feladatalappal, vagy a versenyeken elért eredményükkel, esetleg a továbbtanulási mutatóval. Jelen cikk azt a célt tűzte ki maga elé, hogy egy konkrét iskola 2017–2022 közötti időszakára vonatkoztatott kompetencia teszt eredményeit és javaslatot tesz arra, hogy ezen eredmények milyen közép- hosszú távú következtetéseket jelenthetnek az intézmény számára. Tárgyalásra kerül a kompetencia fogalma, fajtái, az EU és a NAT által meghatározott kulcskompetenciák, valamint a kompetenciamérés eredményeként született jelentés. A szerző a cikk végén megfogalmazza, hogy ezen eredmények, ennyire kell, hogy meghatározzák az intézmény működését kisiskolák esetén.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Kisiskolák, műveltségi szint, helyi közösség
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 07 Jul 2025 16:16
Last Modified: 07 Jul 2025 16:16
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/220867

Actions (login required)

Edit Item Edit Item