REAL

Robotok szerepe és lehetősége a tanulásban akadályozottak oktatásában

Csányiné Guszter, Lídia Noémi (2025) Robotok szerepe és lehetősége a tanulásban akadályozottak oktatásában. DUNAKAVICS, 13 (1 ksz.). pp. 64-77. ISSN 2064-5007

[img]
Preview
Text
18885-Cikkszovege-76581-2-10-20250625.pdf - Published Version

Download (1MB) | Preview

Abstract

A 21. században az okos telefonok mellett, életünkben egyre nagyobb szerepet töltenek be a programozható eszközök. Ahhoz, hogy a jövő felnőttei könnyebben tudjanak alkalmazkodni a folyamatosan fejlődő technológiához, a ma gyermekeinek kell hasznos tudást elsajátítaniuk. Ehhez az algoritmikus gondolkodás fejlesztésére is szükség van. Ennek egyik eszköze a robotok alkalmazása az oktatásban. Gyógypedagógusként kiemelten fontosnak tartom, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek is részesei legyenek ennek a tanulási folyamatnak. Előadásom célja, bemutatni milyen módon valósul meg ez a törekvés intézményünkben. Gyakorlati példákkal szemléltetem azokat a feladattípusokat, amelyeket tanórákon alkalmazok, az egyszerű problémamegoldástól a bonyolultabbig, eszközzel vagy anélkül. Ezek a feladatok magukban hordozzák a differenciálás lehetőségét, így a tanulóink számára biztosított az egyéni fejlődés.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76 Computer software / programozás
T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 07 Jul 2025 16:02
Last Modified: 07 Jul 2025 16:02
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/220874

Actions (login required)

Edit Item Edit Item