Csányiné Guszter, Lídia Noémi (2025) Robotok szerepe és lehetősége a tanulásban akadályozottak oktatásában. DUNAKAVICS, 13 (1 ksz.). pp. 64-77. ISSN 2064-5007
|
Text
18885-Cikkszovege-76581-2-10-20250625.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
A 21. században az okos telefonok mellett, életünkben egyre nagyobb szerepet töltenek be a programozható eszközök. Ahhoz, hogy a jövő felnőttei könnyebben tudjanak alkalmazkodni a folyamatosan fejlődő technológiához, a ma gyermekeinek kell hasznos tudást elsajátítaniuk. Ehhez az algoritmikus gondolkodás fejlesztésére is szükség van. Ennek egyik eszköze a robotok alkalmazása az oktatásban. Gyógypedagógusként kiemelten fontosnak tartom, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek is részesei legyenek ennek a tanulási folyamatnak. Előadásom célja, bemutatni milyen módon valósul meg ez a törekvés intézményünkben. Gyakorlati példákkal szemléltetem azokat a feladattípusokat, amelyeket tanórákon alkalmazok, az egyszerű problémamegoldástól a bonyolultabbig, eszközzel vagy anélkül. Ezek a feladatok magukban hordozzák a differenciálás lehetőségét, így a tanulóink számára biztosított az egyéni fejlődés.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76 Computer software / programozás T Technology / alkalmazott, műszaki tudományok > T2 Technology (General) / műszaki tudományok általában |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 07 Jul 2025 16:02 |
| Last Modified: | 07 Jul 2025 16:02 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/220874 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




