Farkas, Imre (2025) A települési műveltségi szint növelésének neveléspszichológiai kérdései. DUNAKAVICS, 13 (1 ksz.). pp. 93-106. ISSN 2064-5007
|
Text
18887-Cikkszovege-76585-2-10-20250625.pdf - Published Version Download (508kB) | Preview |
Abstract
A 20. század végétől pontosan lehet tudni, hogy ha akarja az ember, ha nem, állandó tanulásra van kényszerítve. Írásom azt szeretné bemutatni, hogy ez hogyan hat az egyén műveltségi szintjére, milyen módon befolyásolja a település műveltségi szintjét. Az emberekben milyen pszichológiai folyamatoknak kell végbemennie ahhoz, hogy elfogadja, gyakorolja az életen át történő tanulást. Ismertetésre kerül a lakosok véleménye azzal kapcsolatban, hogy mennyire szeretnék növelni műveltségüket, és ezt mennyire tartják fontosnak. Tárgyalásra kerülnek a neveléspszichológia azon területei, melyek szorosan összefüggenek az egyén műveltségi szintjének növelésével. Végül kimutatásra kerül a kapcsolat a műveltségi szint növelése és a neveléspszichológia területei között.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Motiváció, műveltség, közösségi élet |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 07 Jul 2025 16:21 |
Last Modified: | 07 Jul 2025 16:21 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/220875 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |