REAL

Mese, meseértés sokoldalú játékkal = Tale and Its Understanding with Multisided Playing

H. Tóth, István (2019) Mese, meseértés sokoldalú játékkal = Tale and Its Understanding with Multisided Playing. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 1 (3). pp. 73-82. ISSN 2676-8771

[img]
Preview
Text
OxIPO_2019_3_073_HToth.pdf - Published Version

Download (317kB) | Preview

Abstract

E tanulmány a mese és a játék szerepére összpontosít az óvodási és az általános iskoláskorú gyermekek szövegértésének, szókincsének, beszédének fejlesztésében. Az elméleti háttér bemutatása után a szerző módszertani javaslatokat tesz Elek Benedek „A nyulacska harangocskája” meséjének felhasználásával. | This study focuses on the role of tale and play in the development of preschool and primary school children' reading comprehension skills (inclusing text, vocabulary and speech). After the theoretical background, the paper gives methodological suggestions how to use the tale Little Rabbit’s little bell by Benedek Elek.

Item Type: Article
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF13 Memory and learning / emlékezet, tanulás
L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
Depositing User: Andrea Tankó
Date Deposited: 14 Aug 2025 06:17
Last Modified: 14 Aug 2025 06:17
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/221329

Actions (login required)

Edit Item Edit Item