H. Tóth, István (2019) Mese, meseértés sokoldalú játékkal = Tale and Its Understanding with Multisided Playing. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 1 (3). pp. 73-82. ISSN 2676-8771
|
Text
OxIPO_2019_3_073_HToth.pdf - Published Version Download (317kB) | Preview |
Abstract
E tanulmány a mese és a játék szerepére összpontosít az óvodási és az általános iskoláskorú gyermekek szövegértésének, szókincsének, beszédének fejlesztésében. Az elméleti háttér bemutatása után a szerző módszertani javaslatokat tesz Elek Benedek „A nyulacska harangocskája” meséjének felhasználásával. | This study focuses on the role of tale and play in the development of preschool and primary school children' reading comprehension skills (inclusing text, vocabulary and speech). After the theoretical background, the paper gives methodological suggestions how to use the tale Little Rabbit’s little bell by Benedek Elek.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF13 Memory and learning / emlékezet, tanulás L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
| Depositing User: | Andrea Tankó |
| Date Deposited: | 14 Aug 2025 06:17 |
| Last Modified: | 14 Aug 2025 06:17 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/221329 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




