REAL

Az iskola mint intézményi szervezeti kultúra hatása a pedagógusok munkásságára

Sütő, Attila (2025) Az iskola mint intézményi szervezeti kultúra hatása a pedagógusok munkásságára. In: Komplex pedagógia : Válogatás a Pedagógiai Szakbizottság tagjainak a munkáiból Magyar Tudományos Akadémia Miskolci Területi Bizottság. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó, pp. 135-146.

[img]
Preview
Text
135_146_Sütő.pdf - Published Version

Download (7MB) | Preview

Abstract

Az iskola mint intézményi szervezeti kultúra meghatározó szerepet játszik a pedagógusok életében és munkásságában. A tanulmány célja feltárni, hogy az iskola szervezeti kultúrája hogyan befolyásolja a pedagógusok szakmai fejlődését, munkakörülményeit és általános jóllétét. A kutatás kvalitatív és kvantitatív módszereket ötvözve vizsgálja a pedagógusok tapasztalatait, beleértve a munkahelyi légkör, a vezetési stílus, az együttműködési lehetőségek és az elismerés hatásait. Az eredmények rávilágítanak arra, hogy a pozitív szervezeti kultúra elősegíti a pedagógusok motivációját, elkötelezettségét és innovációs készségét, míg a negatív kultúra kiégéshez és alacsonyabb teljesítményhez vezethet. A tanulmány javaslatokat tesz arra, hogyan lehetne fejleszteni az iskola szervezeti kultúráját annak érdekében, hogy támogatóbb és inspirálóbb környezetet biztosítson a pedagógusok számára. Az eredmények hozzájárulhatnak a pedagógusok munkakörülményeinek javításához, ezáltal közvetve a diákok tanulási eredményeinek növeléséhez is.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: szervezeti kultúra, globalizációs hatás, paradigmaváltás, hatékony vezetéstechnikák, pozitív légkör
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L10 School organization / iskolaszervezet
Depositing User: Tibor Gál
Date Deposited: 23 Jul 2025 08:44
Last Modified: 24 Jul 2025 06:14
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/221424

Actions (login required)

Edit Item Edit Item