Dancsházy-Nagy, Ágnes (2025) Kezdő pedagógusok szakmai nehézségei speciális nevelési színtereken – fókuszban a kollégiumpedagógus gyakornokok. In: Komplex pedagógia : Válogatás a Pedagógiai Szakbizottság tagjainak a munkáiból Magyar Tudományos Akadémia Miskolci Területi Bizottság. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó, pp. 147-164.
|
Text
147_164_Dancsházy.pdf - Published Version Download (12MB) | Preview |
Abstract
Tanulmányunkban be kívánjuk mutatni a hazai középiskolai kollégiumokban gyakornoki éveiket töltő pedagógusok módszertani és beilleszkedési nehézségeit. Központi kérdéskörünk az intézményi klíma tényleges helyzetének feltérképezése, amely a pályájuk kezdetén fogadja őket. Továbbá kiemeljük azokat a speciális kompetenciákat, melyek elengedhetetlenül fontosak, amelyekkel kiegészítve indulhat el a pedagóguspályára lépő és középiskolai kollégiumban elhelyezkedő gyakornok. Kitérünk a gyakornoki szerepkör feladatainál és nehézségeinél is jól hasznosítható énhatékonyság-vizsgálat elemeire, moduljaira s a pedagógiai munkánkat meghatározó inkluzív szemléletre.
| Item Type: | Book Section |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | kollégiumpedagógia, speciális kompetenciák, gyakornoki szerep, inkluzív szemlélet, énhatékonyság |
| Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
| Depositing User: | Tibor Gál |
| Date Deposited: | 23 Jul 2025 12:30 |
| Last Modified: | 24 Jul 2025 06:13 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/221425 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




