REAL

Kezdő pedagógusok szakmai nehézségei speciális nevelési színtereken – fókuszban a kollégiumpedagógus gyakornokok

Dancsházy-Nagy, Ágnes (2025) Kezdő pedagógusok szakmai nehézségei speciális nevelési színtereken – fókuszban a kollégiumpedagógus gyakornokok. In: Komplex pedagógia : Válogatás a Pedagógiai Szakbizottság tagjainak a munkáiból Magyar Tudományos Akadémia Miskolci Területi Bizottság. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó, pp. 147-164.

[img]
Preview
Text
147_164_Dancsházy.pdf - Published Version

Download (12MB) | Preview

Abstract

Tanulmányunkban be kívánjuk mutatni a hazai középiskolai kollégiumokban gyakornoki éveiket töltő pedagógusok módszertani és beilleszkedési nehézségeit. Központi kérdéskörünk az intézményi klíma tényleges helyzetének feltérképezése, amely a pályájuk kezdetén fogadja őket. Továbbá kiemeljük azokat a speciális kompetenciákat, melyek elengedhetetlenül fontosak, amelyekkel kiegészítve indulhat el a pedagóguspályára lépő és középiskolai kollégiumban elhelyezkedő gyakornok. Kitérünk a gyakornoki szerepkör feladatainál és nehézségeinél is jól hasznosítható énhatékonyság-vizsgálat elemeire, moduljaira s a pedagógiai munkánkat meghatározó inkluzív szemléletre.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: kollégiumpedagógia, speciális kompetenciák, gyakornoki szerep, inkluzív szemlélet, énhatékonyság
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Depositing User: Tibor Gál
Date Deposited: 23 Jul 2025 12:30
Last Modified: 24 Jul 2025 06:13
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/221425

Actions (login required)

Edit Item Edit Item