REAL

Idegen nyelvi szorongás = Foreign Language Anxiety

Csatári, Fanni (2024) Idegen nyelvi szorongás = Foreign Language Anxiety. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 6 (4). pp. 45-50. ISSN 2676-8771

[img]
Preview
Text
OxIPO_2024_4_045_Csatari.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (798kB) | Preview

Abstract

Magyarországon az idegen nyelvek tanulása különösen nagy kihívást jelent a magyar nyelv sajátosságai miatt. Az iskolai negatív élmények idegen-nyelvi szorongást (FLA) idézhetnek elő, ami eltántoríthat a tanulástól. A cikk bemutatja az FLA fogalmait, típusait, okait és hatásait, különös tekintettel az angol, mint idegen nyelv oktatására (EFL). Az FLA kezelése javíthatja a tanulási élményt és az eredményeket, valamint támogathatja a tanulók kommunikációs készségeit. | Foreign language acquisition in Hungary often presents greater challenges than in neighboring countries due to the unique linguistic characteristics of Hungarian. Negative classroom experiences can lead to foreign language anxiety (FLA), discouraging further learning. This article explores the definitions, types, causes, and effects of FLA, primarily within English as a Foreign Language (EFL) contexts. Addressing FLA can improve the learning experience for both students and teachers by fostering supportive environments and reducing stress. Understanding and mitigating FLA is essential to enhance communication skills and academic outcomes in foreign language education.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: education; nyelvtanulás; teaching strategies; Language learning; EFL; foreign language anxiety; oktatás; tanítási módszerek; communication; idegen-nyelvi szorongás; kommunikáció;
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 14 Aug 2025 13:06
Last Modified: 14 Aug 2025 13:06
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/222361

Actions (login required)

Edit Item Edit Item