Csatári, Fanni (2024) Idegen nyelvi szorongás = Foreign Language Anxiety. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 6 (4). pp. 45-50. ISSN 2676-8771
|
Text
OxIPO_2024_4_045_Csatari.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (798kB) | Preview |
Abstract
Magyarországon az idegen nyelvek tanulása különösen nagy kihívást jelent a magyar nyelv sajátosságai miatt. Az iskolai negatív élmények idegen-nyelvi szorongást (FLA) idézhetnek elő, ami eltántoríthat a tanulástól. A cikk bemutatja az FLA fogalmait, típusait, okait és hatásait, különös tekintettel az angol, mint idegen nyelv oktatására (EFL). Az FLA kezelése javíthatja a tanulási élményt és az eredményeket, valamint támogathatja a tanulók kommunikációs készségeit. | Foreign language acquisition in Hungary often presents greater challenges than in neighboring countries due to the unique linguistic characteristics of Hungarian. Negative classroom experiences can lead to foreign language anxiety (FLA), discouraging further learning. This article explores the definitions, types, causes, and effects of FLA, primarily within English as a Foreign Language (EFL) contexts. Addressing FLA can improve the learning experience for both students and teachers by fostering supportive environments and reducing stress. Understanding and mitigating FLA is essential to enhance communication skills and academic outcomes in foreign language education.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | education; nyelvtanulás; teaching strategies; Language learning; EFL; foreign language anxiety; oktatás; tanítási módszerek; communication; idegen-nyelvi szorongás; kommunikáció; |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 14 Aug 2025 13:06 |
Last Modified: | 14 Aug 2025 13:06 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/222361 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |