REAL

OxIPO-modell a zenei képességfejlesztésben, zenetanulásban = OxIPO - Model in Musical Skills Development, Music Learning

Süvöltős-Szabó, Hajnalka (2024) OxIPO-modell a zenei képességfejlesztésben, zenetanulásban = OxIPO - Model in Musical Skills Development, Music Learning. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 6 (3). pp. 71-77. ISSN 2676-8771

[img]
Preview
Text
OxIPO_2024_3_071_Suvoltos-Szabo.pdf - Published Version

Download (845kB) | Preview

Abstract

Jelen tanulmány a Mező-féle OxIPO-modell alkalmazásának lehetőségeit a zenei képességfejlesztés és zenetanulás oldaláról mutatja be. A modell valamennyi részeleme alkalmazható a zenei nevelés során, hiszen a zenetanulás ugyanazon képességek aktivizálásával és tudatos fejlesztésével lehet eredményes, mint bármely más tanulási tevékenységben. A tanulmány egy konkrét dallampéldán keresztül mutatja be az OxIPO modell fázisaiban megvalósuló fejlesztési lehetőségeket. | This study explores the potential of the Mező’s OxIPO model from the perspective of music skill development and music education. All the components of the model can be applied in music education, as music learning can be successful by activating and consciously developing the same skills as in any other learning activity. The article uses a concrete example of a song to illustrate the development opportunities in the phases of the OxIPO model.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: learning; tanulás; MUSIC; zene; OxIPO;
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 14 Aug 2025 13:12
Last Modified: 14 Aug 2025 13:12
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/222362

Actions (login required)

Edit Item Edit Item