REAL

A tér, ami nevel : Bloomingdale Nemzetközi Iskola, Vidzsajavádá, India = A formative space : Bloomingdale International School, Vijayawada, India

Giustra, Martina (2025) A tér, ami nevel : Bloomingdale Nemzetközi Iskola, Vidzsajavádá, India = A formative space : Bloomingdale International School, Vijayawada, India. METSZET, 16 (4). pp. 30-35. ISSN 2061-2710

[img]
Preview
Text
doi 30-35.pdf - Published Version

Download (2MB) | Preview

Abstract

A Jwalant Mahadevwala és Adity Rawat építészek által tervezett Cocoon nevű (körülbelül gubót jelentő) óvodai bővítés 2024 elején készült el a Bloomingdale Nemzetközi Iskola részeként, s azóta jelentős kortárs oktatási építészeti referenciaponttá vált mind helyi, mind tágabb léptékben. A projekt szakít a hagyományos iskolaformával, új alapokra helyezve a tanulási környezet térbeli és esztétikai megközelítését. | ARCHITECT: ANDBLACK DESIGN STUDIO Cocoon at the Bloomingdale International School redefines educational architecture with its innovative extension. Utilizing parametric design, the structure features a flowing, turf-covered roof and transparent glass walls, creating fluid, interconnected learning spaces that merge seamlessly with the outdoors. This pioneering design abandons traditional classrooms to encourage curiosity and freedom of movement, relying on its unique form and material honesty to create a stimulating environment. The school stands as an example for how architecture can shape a playful, non-conformist, and inspiring new way forward for education.

Item Type: Article
Subjects: N Fine Arts / képzőművészet > NA Architecture / építészet
Depositing User: Pál Csanády
Date Deposited: 20 Aug 2025 12:08
Last Modified: 20 Aug 2025 12:08
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/222499

Actions (login required)

Edit Item Edit Item