REAL

A pedagógiai intézményekhez fűződő kapcsolatban szerepet játszó bipoláris élmények összehasonlító vizsgálata

Unger, Vivien Éva (2021) A pedagógiai intézményekhez fűződő kapcsolatban szerepet játszó bipoláris élmények összehasonlító vizsgálata. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 19 (3-4). pp. 96-109. ISSN 1589-519X (nyomtatott); 2064-4027 (online)

[img]
Preview
Text
PDF.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB) | Preview

Abstract

A tanulmány témája az óvodás és kisiskolás, 2-3. és 4. osztályos korosztály bipoláris élményeinek intézményi kötődésben betöltött szerepe. Neveléslélektani szempontból vállalkozom a gyermekek által átélt pozitív és negatív tapasztalatok rendszerezésére, valamint az egyes élmények intézményhez fűződő kapcsolatban való szerepének feltárására a három korcsoport által készített élményrajzok és verbális megnyilvánulások összehasonlító elemzésén keresztül. A kötődés, mint pszichológiai jelenség szakirodalmi bemutatása után az önálló empirikus kutatás összefoglalása valósul meg. Az eredmények rendszerezése nyomán meghatározhatók azok az élmények és élménynarratívák, amelyek hozzájárulnak a nevelési-oktatási intézményekhez való kötődés kedvező, vagy kevésbé kedvező alakulásához.

Item Type: Article
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Depositing User: Andrea Tankó
Date Deposited: 27 Aug 2025 10:23
Last Modified: 27 Aug 2025 10:23
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/222927

Actions (login required)

Edit Item Edit Item