Unger, Vivien Éva (2021) A pedagógiai intézményekhez fűződő kapcsolatban szerepet játszó bipoláris élmények összehasonlító vizsgálata. KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 19 (3-4). pp. 96-109. ISSN 1589-519X (nyomtatott); 2064-4027 (online)
|
Text
PDF.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (1MB) | Preview |
Abstract
A tanulmány témája az óvodás és kisiskolás, 2-3. és 4. osztályos korosztály bipoláris élményeinek intézményi kötődésben betöltött szerepe. Neveléslélektani szempontból vállalkozom a gyermekek által átélt pozitív és negatív tapasztalatok rendszerezésére, valamint az egyes élmények intézményhez fűződő kapcsolatban való szerepének feltárására a három korcsoport által készített élményrajzok és verbális megnyilvánulások összehasonlító elemzésén keresztül. A kötődés, mint pszichológiai jelenség szakirodalmi bemutatása után az önálló empirikus kutatás összefoglalása valósul meg. Az eredmények rendszerezése nyomán meghatározhatók azok az élmények és élménynarratívák, amelyek hozzájárulnak a nevelési-oktatási intézményekhez való kötődés kedvező, vagy kevésbé kedvező alakulásához.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
| Depositing User: | Andrea Tankó |
| Date Deposited: | 27 Aug 2025 10:23 |
| Last Modified: | 27 Aug 2025 10:23 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/222927 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




