REAL

A Mesterséges Intelligencia válasza az oktatásban felmerülő problémákra

Jakab, Dávid (2025) A Mesterséges Intelligencia válasza az oktatásban felmerülő problémákra. DUNAKAVICS, 13 (9). pp. 25-34. ISSN 2064-5007

[img]
Preview
Text
20628-Cikkszovege-82048-1-10-20250918.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (461kB) | Preview

Abstract

A mesterséges intelligencia (MI) és a természetes nyelvfeldol­gozás (NLP) alkalmazása az oktatásban mélyreható változásokat hoz, külö­nösen a személyre szabott oktatási folyamatokban. A tanulmány bemutatja a Llama2 NLP-modell és a Bloom-taxonómia integrációját, valamint annak alkalmazását a tananyag fejlesztésében és a tanulói profilok testre szabásá­ban. Az MI-alapú oktatás előnyeit vizsgálja a hagyományos módszerekkel szemben, különös figyelmet fordítva a dinamikus tananyag-adaptációra és az egyedi tanulási élmény biztosítására. A bemutatott modell egy mesterséges-intelligencia-alapú digitális oktatói asszisztens, amely képes alkalmazkodni a tanulók különböző igényeihez.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Mesterséges intelligencia (MI), Természetes nyelvfeldolgozás (NLP), Bloom-taxonómia, Személyre szabott oktatás, Digitális oktatói asszisztens
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.76 Software Design and Development / Szoftvertervezés és -fejlesztés
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 21 Sep 2025 06:31
Last Modified: 21 Sep 2025 06:31
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/224704

Actions (login required)

Edit Item Edit Item