Jakab, Dávid (2025) A Mesterséges Intelligencia válasza az oktatásban felmerülő problémákra. DUNAKAVICS, 13 (9). pp. 25-34. ISSN 2064-5007
|
Text
20628-Cikkszovege-82048-1-10-20250918.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (461kB) | Preview |
Abstract
A mesterséges intelligencia (MI) és a természetes nyelvfeldolgozás (NLP) alkalmazása az oktatásban mélyreható változásokat hoz, különösen a személyre szabott oktatási folyamatokban. A tanulmány bemutatja a Llama2 NLP-modell és a Bloom-taxonómia integrációját, valamint annak alkalmazását a tananyag fejlesztésében és a tanulói profilok testre szabásában. Az MI-alapú oktatás előnyeit vizsgálja a hagyományos módszerekkel szemben, különös figyelmet fordítva a dinamikus tananyag-adaptációra és az egyedi tanulási élmény biztosítására. A bemutatott modell egy mesterséges-intelligencia-alapú digitális oktatói asszisztens, amely képes alkalmazkodni a tanulók különböző igényeihez.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | Mesterséges intelligencia (MI), Természetes nyelvfeldolgozás (NLP), Bloom-taxonómia, Személyre szabott oktatás, Digitális oktatói asszisztens |
| Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.76 Software Design and Development / Szoftvertervezés és -fejlesztés |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | MTMT SWORD |
| Date Deposited: | 21 Sep 2025 06:31 |
| Last Modified: | 21 Sep 2025 06:31 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/224704 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




