Ceglédi, Tímea (2025) Szülői bevonódás és reziliencia a roma pedagógusokat foglalkoztató iskolákban. EDUCATIO, 33 (4). pp. 492-511. ISSN 1216-3384
|
Text
2063-article-p492.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (312kB) | Preview |
Abstract
Mi jellemzi a roma pedagógusokat foglalkoztató iskolákat, s e pedagógusok jelenléte gazdagító erőforrás-e? Az OKM 2019. évi, telephelyi, iskolai és tanulói (6. osztály) aggregált adatbázisát elemeztük (N = 99 615). Azonosítottuk a roma pedagógussal rendelkező iskolák tanulóit (7,7%). Lineáris regressziót, kereszttábla-elemzést és átlagösszehasonlítást végeztünk. A magas roma tanulói arányú iskolákban gyakoribb a roma pedagógus foglalkoztatása, de alacsonyabb a szülői bevonódás. A roma pedagógust foglalkoztató iskolák nagyobb kihívásokkal néznek szembe, ugyanakkor inkább támogatják a tanulók hátrányainak leküzdését. A roma pedagógus jelenléte fokozza (a szülők szűkebb körét elérő) szülői bevonódás hatását a fegyelemre nézve. A roma tanulók aránya mentén eltérő mintázatokat látunk.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | szülői bevonódás; roma pedagógusok; kompetenciamérés; reziliencia; |
| Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
| Depositing User: | Dr. Tímea Ceglédi |
| Date Deposited: | 25 Sep 2025 09:01 |
| Last Modified: | 25 Sep 2025 09:01 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/225325 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




